فواید اسپرسو برای لاغری

بررسی خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی هستند که به آن‌ها در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. یکی از محبوب‌ ترین روش‌ها برای لاغری و کنترل وزن، مصرف نوشیدنی‌هایی با خواص لاغری است. اسپرسو یکی از این نوشیدنی‌ها است که در طی سالیان اخیر به شهرت و محبوبیت بسیاری در بین افراد جامعه برخورد کرده است. به همین علت در این مقاله، جهت ارائه اطلاعات کاربردی تر، به بررسی خواص اسپرسو برای لاغری و تاثیر آن بر کاهش وزن خواهیم پرداخت.

بررسی تاثیر خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

فواید اسپرسو و خواص آن برای لاغری یکی از شناخته شده ترین ویژگی های این قهوه ایتالیایی است. کالری بسیار کم و کافئین بالا این نوشیدنی می تواند زمینه ساز افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی بیشتر باشد.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در زمینه سلامت و تغذیه، می بایست اشاره کرد که خواص اسپرسو برای لاغری به دلیل کافئین آن است که می‌تواند موجب افزایش چربی سوزی در بدن شود به گونه ای که مصرف ۱۰۰ میلی گرم کافئین در روز می‌تواند زمینه از بین رفتن ۸۰ تا ۱۵۰ کالری را فراهم آورند.

لازم به ذکر است که کافئین موجود در نوشیدنی اسپرسو موجب افزایش حرارت بدن و در نتیجه سوخت بیشتر کالری های اضافه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که قهوه اسپرسو دارای خواص دیگری همچون کاهش احساس گرسنگی و بی میلی به صرف غذا است. به همین علت بسیاری از ورزشکاران آن به مصرف روزانه نوشیدنی اسپرسو روی می آورند.

حتما بخوانید: خوردن قهوه قبل از ورزش

۱. افزایش سطح انرژی با نوشیدن اسپرسو

یکی از اصلی‌ترین فواید خوردن اسپرسو برای کاهش وزن، افزایش سطح انرژی بدن است. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف متعادل کافئین باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی و بهبود عملکرد ورزشی بدن می شود.

 افزایش سطح انرژی بدن موجب اجرا راحت تر تمرینات شدید ورزشی و ارتقاء سطح کالری‌ سوزی خواهد شد. به همین علت پزشکان تغذیه مصرف روزانه نوشیدنی اسپرسو را به بسیاری از ورزشکاران توصیه می کنند.

۲. روند نابودی رادیکال آزاد با نوشیدن اسپرسو

دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می توانند تاثیر بسزایی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد و تولید سلول های جدید باشند.به صورت دقیق تر می توان گفت که رادیکال های آزاد اتم های ناپایداری هستند که نقش به سزایی در تجمع چربی ها در بدن دارند.

 با نابودی و آزاد شدن این رادیکال ها کاهش وزن و نابودی کالری ها به سرعت بیشتری صورت می گیرد.همچنین نیروهای اشاره کرده درون دانه های قهوه آنتی اکسیدان بسیار موثری به نام پلی فرنور وجود دارد که فرآیند کاهش وزن را تسریع می بخشد.

۳. کاهش دریافت کالری روزانه

همانطور که اشاره شد یکی دیگر از خاصیت قهوه اسپرسو برای لاغری، کاهش احساس گرسنگی است. بنابراین می‌توان گفت که نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو موجب کاهش کالری روزانه در طول روز می شود. کاهش کالری دریافتی در طول روز زمینه افزایش کالری سوزی و لاغری سریعتر را فراهم می کند.

 علاوه بر این نوشیدن قهوه اسپرسو، موجب بهبود روند گوارش و تخلیه معده می شود. به همین علت بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که مصرف نوشیدنی اسپرسو موجب حفظ سلامتی دستگاه گوارش بدن خواهد شد.

بهترین زمان برای خوردن قهوه اسپرسو برای لاغری چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خوردن قهوه اسپرسو برای لاغری

به طور کلی می توان گفت: مصرف نوشیدنی اسپرسو (Espresso) قبل از صرف و میل کردن غذا تاثیر بسیار زیادی در روند لاغری دارد. چرا که کاهش احساس گرسنگی و بی اشتهایی از خواص قهوه اسپرسو و لاغری محسوب می شود.

همچنین توصیه می شود برای افزایش چربی سوزی، 30 دقیقه قبل از شروع تمرین ورزشی به مصرف اسپرسو اقدام نمایید. نوشیدن اسپرسو قبل از انجام تمرینات ورزشی روزانه موجب افزایش تعریق و کالری سوزی بدن خواهد شد.

قهوه اسپرسو برای لاغری بهتر است یا ترک؟

قهوه اسپرسو برای لاغری بهتر است یا ترک؟

قهوه های ترک و اسپرسو از محبوب ترین نوشیدنی های بر پایه قهوه شناخته می شوند. هر دو نوع این قهوه ها برای افزایش چربی سوزی بدن موثر هستند. با این حال تفاوت های مشهودی برای تاثیر گذاری بر روی روند کاهش وزن دارند. مهم ترین تفاوت قهوه ترک با نوشیدنی اسپرسو، مقدار کافئین بالا آن است.

 کافئین زیاد بیانگر مقدار بالای کالری و انرژی قهوه ترک خواهد بود. بنابراین بهتر است برای حفظ روند رژیم غذایی و کاهش وزن مصرف قهوه ترک را محدود کرد. همچنین لازم است هر دو نوع این نوشیدنی ها را بدون اضافه کردن هر نوع افزودنی مصرف کرد.

خلاصه مطالب

تاثیر گذاری مزایا و خواص قهوه اسپرسو برای لاغری تشدید کاهش وزن است؛ به همین علت بسیاری از متخصص های تغذیه به مصرف روزانه 3 الی 4 فنجان قهوه اسپرسو تاکید دارند. از اصلی ترین فواید قهوه اسپرسو برای لاغری می توان به کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و ارتقا سطح انرژی اشاره کرد. البته می بایست توجه که داشت که مصرف بیش از حد این نوشیدنی عواقب و عوارض ناگواری به همراه دارد.

منابع:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *