Lavazza یک شرکت قهوه ایتالیایی است که به دلیل تولید مخلوط قهوه و اسپرسو با کیفیت بالا شناخته شده است.

آشنایی با انواع قهوه لاوازا

شاید نوشیدنی مورد علاقه اغلب مردم ایران چای باشد؛ اما در سراسر جهان قهوه حرف اول را می‌زند. قهوه برای خیلی از افراد بخش ثابتی از زندگی است که برای رفع خستگی و رسیدن به آرامش و انرژی از آن کمک می‌گیرند. برای کسانی که به طور حرفه‌ای قهوه می‌نوشند پیدا کردن نوع برندی که بتواند رضایتشان را جلب کند بسیار مهم و حائز اهمیت است. برند لاوازا یکی از معروف‌ترین برندهای قهوه است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم و انواع قهوه لاوازا را برای شما توضیح می‌دهیم.

Lavazza یک برند برتر قهوه ایتالیایی است که به دلیل ترکیبات اسپرسو قهوه هایش مشهور است.

قهوه لاوازا چیست؟

لاوازا یک برند معروف قهوه است که به کشور ایتالیا تعلق دارد. این برند قهوه به اندازه‌ای محبوب است که می‌توان گفت حدود هشتاد درصد از مردم ایتالیا، روز خود را با یک فنجان قهوه لاوازا آغاز می‌کنند.‌این برند به دلیل کیفیت مرغوب، عطر و طعم دلچسب و برخورداری از استانداردهای بهداشتی در سراسر جهان شهرت یافته و کارخانه‌های آن سالانه حدود هشتاد و پنج هزار تن قهوه را تولید و به مشتریان ارائه می‌دهند.

لاوازا، برند معروف قهوه ایتالیایی، طیف وسیعی قهوه هایی از ترکیبات اسپرسو را ارائه می دهد.

خواص انواع قهوه لاوازا

مصرف طولانی مدت قهوه و تأثیراتی که بر روی بدن و سلامتی دارد یکی از بحث‌های اصلی میان کارشناسان و عامه مردم است. اگر چه مصرف زیاد آن موجب اعتیاد می‌شود، اما با نوشیدن یک فنجان قهوه می‌توانید از یک آدم بی‌حال و بی انرژی، به یک آدم پرانرژی و شاد تبدیل بشوید.

در ادامه این بخش به تعدادی از خواص انواع قهوه لاوازا می‌پردازیم:

کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه؛ از خواص انواع قهوه لاوازا

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، می‌تواند برای کلیه مفید باشد و سنگ‌ها را از آن دور کند. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد، کسانی که کمتر از یک بار در هفته قهوه می‌نوشند، نسبت به افرادی که حداقل روزی یک بار، قهوه مصرف می‌کنند، 26 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه قرار دارند.

نوشیدن قهوه سبب می‌شود بیشتر به تخلیه ادرار بپردازید و کلسیم و سدیم اضافه را که در تشکیل سنگ کلیه نقش دارند دفع کنید.

اگر بنا به هر علتی از نوشیدن قهوه منع شده‌اید، چای را جایگزین آن کنید. چرا که چای هم می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد؛ اما حتما مراقب باشید که قهوه را با نوشیدنی‌های شیرین و دارای شکر مثل نوشابه جایگزین نکنید.

رهایی از چاقی با انواع قهوه لاوازا

کافئین موجود در انواع قهوه لاوازا شرایطی را ایجاد می‌کند که با مصرف روزانه یک فنجان قهوه بتوانیم سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و از چاقی دور شویم.

تعداد قابل توجهی از مطالعات دانشمندان و محققان نشان می‌دهد که کافئین میزان سوخت‌وساز هر قسمت از بدن را بین 3 تا 11 درصد بیشتر می‌کند. همچنین این ماده در افراد لاغر میزان سوخت‌وساز کل بدن را تا 29 درصد و در افراد چاق تا 10 درصد افزایش می‌دهد.

بهبود عملکرد مغز

با نوشیدن قهوه، کافئین موجود در آن از طریق جریان خون به مغز وارد شده و پس از انجام فعل و انفعالاتی موجب اتفاقاتی مثل نگهداری طولانی مدت خاطرات می‌شود. همچنین آزمایشات انجام شده بر روی انسان‌ها نیز نشان می‌دهد که مصرف قهوه، تاثیرات مثبتی بر روی زمان واکنش، سطح انرژی، روحیه و عملکردهای شناختی دارد.

تامین مواد مغذی بدن؛ از دیگر خواص انواع قهوه لاوازا

یکی دیگر از خواص انواع قهوه لاوازا، تامین مواد مغذی بدن است. دانه‌های قهوه سرشار از مواد مغذی هستند و بر اساس محاسبات انجام شده در هر یک فنجان قهوه ویتامین B2، پتاسیم، منگنز، منیزیم و اسید پانتوتنیک وجود دارد.

اما فراموش نکنید که خوردن قهوه در کنار مزیت‌هایی که برای شما دارد، ضررهایی هم ممکن است داشته باشد. از این عوارض می‌توان به افزایش ضربان قلب، بی خوابی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

برند قهوه لاوازا که در سال 1895 تاسیس شد، سابقه طولانی در تولید و تامین دانه های قهوه با کیفیت برای ایجاد ترکیبات اسپرسوی معروف خود دارد.

تاریخچه برند قهوه لاوازا

لوئیجی لاوازا بنیان‌گذار برند ایتالیایی قهوه لاوازا است. او نخستین کارخانه خود را در سال 1895 در شهر تورین تاسیس کرد. این کارخانه در ابتدا تنها یک خواروبار فروشی کوچک بود که در وین‌سان‌ توماسو قرار داشت. پس از مدتی و با پیشرفت کاری خانواده لاوازا این مغازه به کارخانه‌های متعدد و شهرت جهانی قهوه لاوازا تبدیل شد.

لوئیجی لاوازا شخصی مبتکر بود که علاقه شدید او نسبت به کار خود موجب خلاقیت‌های بسیار شد. او با تحقیق بر روی مزه‌های مختلف قهوه و نحوه ترکیب کردن آن‌ها، طعم‌های جدیدی را برای مشتریانش به ارمغان آورد.

قهوه لاوازایی که امروزه به شهرت جهانی رسیده و رضایت مردم جهان را کسب کرده نتیجه تلاش‌های موسس او یعنی لوئیجی لاوازا است. این تجارت امروزه توسط سومین و چهارمین نسل از خانواده لاوازا اداره می‌شود و محصولات آن در معروف‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و شرکت‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Lavazza طیف وسیعی از مخلوط‌های قهوه، از اسپرسو کلاسیک ایتالیایی گرفته تا قهوه های طعم‌دار و خاص را ارائه می‌دهد تا با انواع سلیقه های طعم های متفاوت، مطابقت داشته باشد.

انواع قهوه لاوازا

قهوه لاوازا انواع مختلفی دارد. در ادامه انواع قهوه لاوازا را به شما معرفی خواهیم کرد:

قهوه لاوازا مدل کوالیتا اورو

کوالیتا اورو

انتخاب یک قهوه خوب، مهم‌ترین عامل در لذت بردن از یک فنجان نوشیدنی اسپرسو خوش عطر و طعم است. قهوه لاوازا کوالیتا اورو می‌تواند یک انتخاب مناسب برای تجربه هیجان‌انگیز باشد.

قهوه کوالیتا اورو برای طرفداران قهوه در بسته‌بندی‌های متنوع تهیه شده و مدل قوطی آن برای درست کردن موکا آماده گردیده است.

به طور کلی در همه مدل‌های کپسولی انواع قهوه لاوازا، هر کپسول دارای 5/7 گرم پودر قهوه است که برای تهیه یک فنجان اسپرسو مقداری ایده‌ال است.

البته شدت قهوه در این مدل قوی‌تر و 8 مدیوم بوده و عطر و بوی آن به ترکیبی از پوست پرتقال و شکلات شباهت دارد.

قهوه lavazza، مدل کوالیتا روسا

کوالیتا روسا

عطر و بو و طعم فوق‌العاده قهوه کوالیتا روسا از ترکیب قهوه عربیکا برزیل و روبوستا آفریقایی حاصل شده است. نوشیدن قهوه کوالیتا روسا برند لاوازا یکی از تفریحات همیشگی و آرامش‌بخش خانواده‌های ایتالیایی بوده و هست.

سوپر کرما لاوازا از قهوه‌های اسپرسو کلاسیک محسوب می‌شود.

سوپر کرما

یکی از انواع قهوه لاوازا، مدل سوپر کرما است. این قهوه از قهوه‌های اسپرسو کلاسیک محسوب می‌شود که تم آن معطر، متعادل و دارک است. کیفیت و ظرافت پس از آماده کردن یک اسپرسو ایتالیایی اصل با استفاده از سوپر کرما، در نتیجه داشتن هارمونی در عطر، طعم و شدت این مدل از قهوه لاوازا به دست می‌آید‌.

کافه اسپرسو برند لاوازا ترکیب ملایم اسپرسو و رنگ دارک قهوه دم شده است.

کافه اسپرسو

کافه اسپرسو برند لاوازا ترکیبی از طعم و عطر ملایم اسپرسو و رنگ دارک قهوه دم شده است که آن را به انتخاب مناسبی برای رفع خستگی روزانه تبدیل می‌نماید.

کرما آگوستو فورته لاوازا، مناسب برای قهوه موکا است.

کرما آگوستو فورته

نوع دیگری از انواع قهوه لاوازا که قصد داریم به شما معرفی کنیم، کرما ای گوستو فورته است. این پودر قهوه ترکیبی از عربیکای برزیلی شیرین و باکیفیت‌ترین ربوستای آمریکایی، آسیایی و آفریقایی است. این مدل لاوازا برای دم کردن قهوه موکا مناسب است و بهترین روش دم کردن آن استفاده از موکاپات است که در خانه هر ایتالیایی می‌توان پیدا کرد. قهوه بدست آمده بسیار غلیظ و لذیذ خواهد بود و با استفاده از شکلات تلخ می‌توان لذت بیشتری از آن برد.

کوالیتا روسا ریسترتو، از جمله قهوه های کسپولی برند لاوازا است.

کوالیتا روسا ریسترتو

ریسترتو یکی از قهوه‌های کپسولی اسپرسو لاوازا است که انرژی کل روز شما را تامین کرده و لحظات خوب و پر از شادی را برای شما ایجاد می‌کند.

قهوه لونگو دولچه برند لاوازا، قهوه ای مناسب برای ترکیب با شیر تازه است.

لونگو دولچه

لونگو دولچه مدلی دیگر از انواع قهوه لاوازا است که طعمی شیرین و ملایم دارد و معمولا با شیر درست می‌شود. پس از دم کردن آن مشاهده می‌کنید که گرمای آن سبک و به رنگ طلایی دیده می‌شود.

کرما ایگوستو برند Lavazza، ترکیبی دانه‌های عربیکا برزیلی و روبوستا آفریقایی است.

کرما ایگوستو

اگر به دنبال یک اسپرسو واقعا خوشمزه هستید که طعمی متعادل و ماندگار داشته باشد، کرما گوستو لاوازا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این قهوه از ترکیب دانه‌های عربیکا برزیلی و روبوستا آفریقایی به دست آمده و طعمی بسیار قوی و شیرین دارد.

پرنتیسیمو اینتنسو، قهوه فوری برند لاوازا است.

پرنتیسیمو اینتنسو

پرنتیسیمو اینتنسو از انواع قهوه‌ لاوازا فوری است که بسیار قوی بوده و با استفاده از شیر داغ تهیه می‌گردد. این قهوه از ترکیب دانه‌های عربیکای ایتالیایی رست شده و محلول تشکیل شده است.

قهوه تیرا برزیل یا سرادو، از برند لاوازا

تیرا برزیل – سرادو

این قهوه فوق‌العاده از خانواده لاوازا، با داشتن ترکیبی مرغوب از دانه‌های عربیکا و حاصل کشاورزی پایدار، در آب و هوای خشک فلات سرادو در برزیل رشد می‌کند و از ماه جولای تا سپتامبر برداشت می‌شود. این نوع قهوه لاوازا می‌تواند یک گزینه درجه یک برای تجربه طعم لذت‌بخش قهوه باشد.

اسپرسو باریستا گرن کرما برند لاوازا، دارای طعم بی نظیری از قهوه اسپرسو است.

اسپرسو باریستا گرن کرما

اسپرسو باریستا گرن گرما برای تجربه کردن طعم یک اسپرسو حرفه‌ای تولید شده و دقیقا به همان روشی که باریستاهایی اصیل ایتالیایی با دستگاه اسپرسو انجام می‌دهند به دست آمده است.

قهوه ریو کلاسیکو، عطر بی نظیری از میوه های مختلف را داراست.

ریو کلاسیکو

یکی از قهوه‌های متعادل و غنی لاوازا که عطر شدیدی از میوه‌های خشک دارد، ریو کلاسیک و است. این قهوه طعم دانه‌های قهوه حاصل از آمریکای جنوبی و آفریقا غنی شده را می‌دهد. با درست کردن و نوشیدن این نوع قهوه از خلوت روزانه خود لذت بیشتری خواهید برد.

تفاوت انواع قهوه‌ لاوازا

همه انواع قهوه‌های لاوازا در نوع خود بی‌نظیر و بی‌همتا هستند و هر کدام ترکیبی از طعم‌های جدید و متفاوتند‌‌. تغییرات میزان استفاده از دانه‌های قهوه روبوستا و عربیکا موجب تهیه انواع قهوه لاوازا می‌شود و طعم‌های متنوعی را پدید می‌آورد.

قهوه‌ها هم مثل حیوانات، انسان‌ها و حتی میوه‌ها انواع و نژادهای گوناگون دارند‌. گونه عربیکا حدود هفتاد درصد و گونه روبوستا حدود سی درصد قهوه جهان را تامین می‌کنند و از معروف‌ترین و پرکاربردترین انواع قهوه در جهان هستند.

به عنوان مثال در نژادهای مختلف میوه سیب، سیب سبز، زرد یا قرمز از نظر طعم، شکل، رنگ و میزان سفتی با یکدیگر تفاوت دارند. دانه‌های قهوه نیز از نظر ارتفاع کاشت درختشان، دمای مورد نیاز، میزان چربی، شکل و رنگ، کافئین، ژنتیک و کاربرد با یکدیگر متفاوتند.

Lavazza از برند های  پیشرو در قهوه ایتالیایی در جهان است.

بهترین نوع از انواع قهوه لاوازا چیست؟

بهترین نوع قهوه یک امر کاملا سلیقه‌ای است و به طور قطع نمی‌توان گفت بهترین نوع از انواع قهوه لاوازا کدام است. چرا که به سلیقه افراد و عطر قهوه، غلظت ان، میزان تلخی و شیرینی و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد.

با وجود این، در سال 2021 میلادی، منابع معتبر جهان پنج نوع از قهوه‌های لاوازا را به عنوان محبوب‌ترین آن‌ها معرفی کردند:

  1.  لاوازا سوپرکرما، با بوی فوق‌العاده، ترکیب شگفت انگیز و دانه‌های دارک و متنوع قهوه، موفق شد رتبه اول را به دست آورد.
  2. لاوازا های گرَن اسپرسو، با طعم بلوطی و دودی، یک انتخاب مناسب برای رتبه دوم به نظر می‌رسد.
  3. لاوازا کوآلیتا اورو، طعم میوه‌ای دارد و برای استفاده در قهوه‌سازهای قطره‌ای بسیار مناسب است. این قهوه توانست رتبه سوم را به خود اختصاص دهد.
  4. لاوازا دک با سبک گلدار و میوه‌ای و آپشن مناسب بدون کافئین، رتبه چهارم را به دست آورد.
  5. و سرانجام در انتها قهوه ای گوستو یکی دیگر از انواع قهوه لاوازا است که برای قوری‌های موکا استفاده می‌شود و طعم تندی دارد، رتبه پنجم را به دست آورد.

قهوه های برند لاوازا دارای طیف گسترده ای از تنوع هستند که انتخاب بهترین نوع آن، کاملا سلیقه ای است.

تلفظ فارسی صحیح لاوازا یا لاواتزا

در زبان فارسی و میان طرفداران قهوه، در مورد تلفظ صحیح لاوازا یا لاواتزا اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. بسیاری از افراد با اشاره به نام نوشته شده بر روی بسته‌های این قهوه که Lavazza است، آن را بدون ت تلفظ می‌کنند؛ اما نکته اینجاست که نام این برند ایتالیایی بوده و قواعد زبان آن با زبان انگلیسی متفاوت است. به عنوان مثال پیتزا که یک غذا و کلمه ایتالیایی است به شکل Pizza، نوشته می‌شود اما هنگام خواندن در زبان فارسی پیتزا تلفظ می‌شود‌.

بر اساس قواعد زبان ایتالیایی هنگامی که دو ZZ، در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند حرف Z اول به صورت T خوانده می‌شود؛ بنابراین تلفظ درست آن لاواتزا است‌؛ اما چیزی که اهمیت دارد عطر و طعم آن است و لذتی که پس از نوشیدن آن در خاطر شما باقی می‌ماند.

منبع: lavazza.com

4.7/5 - (3 امتیاز)

سوالات متداول

  • قهوه لاوازا چیست؟

    لاوازا یک برند معروف قهوه است که به کشور ایتالیا تعلق دارد. این برند قهوه به اندازه‌ای محبوب است که می‌توان گفت حدود هشتاد درصد از مردم ایتالیا، روز خود را با یک فنجان قهوه لاوازا آغاز می‌کنند.‌

  • انواع قهوه لاوازا چیست؟

    قهوه‌های لاوازا تنوع گسترده‌ای دارند. از انواع قهوه لاوازا می‌توان به کوالیتا اورو، کوالیتا روسا، سوپر کرما، کافه اسپرسو، کرما آگوستو فورته، کوالیتا روسا ریسترتو، لونگو دولچه، کرما ایگوستو، پرنتیسیمو اینتنسو، تیرا برزیل – سرادو، اسپرسو باریستا گرن کرما و ریو کلاسیکو اشاره نمود.

  • تلفظ صحیح لاوازا یا لاواتزا به چه صورت است؟

    بر اساس قواعد زبان ایتالیایی هنگامی که دو ZZ، در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند حرف Z اول به صورت T خوانده می‌شود؛ بنابراین تلفظ درست آن لاواتزا است‌؛ اما چیزی که اهمیت دارد عطر و طعم آن است و لذتی که پس از نوشیدن آن در خاطر شما باقی می‌ماند.

2 دیدگاه

  1. با سلام و احترام؛ آیا برند لاواتزا قهوه ترک هم تولید میکنه؟ ممنون از راهنماییتون.

    • امید اسلامی

      سلام و احترام به شما.

      برند لاواتزا، که یک برند ایتالیایی قدرتمند در زمینه تولید قهوه است، معمولاً برای تولید انواع مختلف قهوه اسپرسو شناخته می‌شود. تاکنون، لاواتزا تولید قهوه ترک را در محصولات خود نداشته است.

      برای اطمینان، بهتر است وب‌سایت رسمی لاواتزا را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *