ترکیبات پودر کاپوچینو

همه چیز در مورد پودر کاپوچینو و ترکیبات آن

پودر کاپوچینو (Cappuccino powder) به عنوان یکی از محبوب ترین نوع قهوه های فوری شناخته می شود. امروزه مصرف نوشیدنی های قهوه بیشتر از قبل رواج یافته است. با توجه به سبک زندگی غالب برای افراد، برخی فرصت تهیه قهوه ها را به صورت سنتی نخواهند داشت.

 به همین علت این افراد به استفاده از پودر قهوه های فوری و آماده روی می آورند. پودر آماده کاپوچینو نیز به عنوان یکی از این نوع قهوه ها به شمار می آید. جهت تکمیل اطلاعات فوق، در این مقاله به بررسی ترکیبات پودر قهوه کاپوچینو، مقایسه آن با پودر نسکافه و نکاتی درباره غیر رژیمی بودن این قهوه خواهیم پرداخت. 

ترکیبات پودر کاپوچینو چیست؟

ترکیبات پودر کاپوچینو چیست

پودر قهوه کاپوچینو از ترکیب چند ماده اولیه اساسی تهیه می شود. جهت تهیه پودر قهوه کاپوچینو از مقداری شیر، قهوه و شکر استفاده خواهد شد. البته برای طعم دار کردن این پودر نیز از برخی مواد افزودنی و طعم دهنده نیز استفاده خواهد شد.

 جهت تهیه مرغوب ترین نوع  پودر قهوه کاپوچینو از قهوه رست شده استفاده می شود. این نوع قهوه دارای طعم و عطر بسیار مطلوبی است. همچنین می بایست اشاره کرد که پودر شیر مورد استفاده در ترکیبات پودر کاپوچینو، منبع پروتئین هستند. شکر و سایر مواد افزودنی نیز تنها برای طعم دهی و لذیذ شدن نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرند. 

چگونه پودر کاپوچینو را درست کنیم؟

طرز تهیه پودر کاپوچینو فوری

همانطور که اشاره شد، ترکیبات پودر قهوه کاپوچینو بر اساس سه نوع ماده پایه شامل: شیر، قهوه رست شده و شکر صورت می گیرد. مواد لازم جهت تهیه پودر کاپوچینو مرغوب و خوش طعم عبارتند از:

  1. پودر قهوه رست شده: 2 قاشق غذاخوری 
  2. پودر شیر: 3 قاشق غذاخوری
  3. شکر: به مقدار دلخواه
  4. پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری
  5. وانیل: نصف قاشق چایخوری (مواد افزودنی کاملا اختیاری است.)
  6. آب گرم: به مقدار دلخواه (جهت رقیق کردن نوشیدنی)

برای سرو این نوع قهوه ایتالیایی لازم است که تمامی مواد مورد نیاز را به صورت دقیق و مشخص شده ترکیب کرد.

فرق نسکافه و پودر کاپوچینو چیست؟

فرق نسکافه و پودر کاپوچینو

پودر نسکافه فوری نیز همچون پودر قهوه کاپوچینو آماده از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. تفاوت این دو نوع پودر قهوه محبوب، در ترکیبات آن ها مشخص می شود؛ به گونه ای که پودر نسکافه تنها از قهوه تشکیل شده است و هیچ نوع پودر شیر، شکر و مواد افزودنی دیگری در آن وجود ندارد. در مقابل پودر کاپوچینو دارای شکر، قهوه، پودر شیر و سایر مواد افزودنی است. البته برخی از پودر های نسکافه با طعم کاپوچینو عرضه می شوند.

بسته کوچک روی کاپوچینو چیست؟

بسته کوچک روی کاپوچینو

بسیاری از شرکت های سازنده پودر قهوه فوری، به همراه پودر کاپوچینو یک بسته کوچک بر روی محصول قرار می دهند. این بسته کوچک حاوی مقداری پودر شکلات است. پودر شکلات مذکور به عنوان طعم دهنده به همراه پودر اصلی ارائه می شود. همچنین می توان به عنوان پودر تزیین کننده نیز از آن استفاده کرد. 

آیا پودر کاپوچینو چاق کننده است؟

آیا پودر کاپوچینو چاق کننده است

با در نظر داشتن ترکیبات مورد استفاده برای تهیه کاپوچینو، می بایست در نظر داشت که این نوشیدنی دارای مقدار کالری بالایی است. همچنین ممکن است برای افرادی که دچار دیابت هستند، نوشیدن این قهوه کاپوچینو آماده مضر باشد. بنابراین برای افرادی که مستعد اضافه وزن هستند نیز مصرف بیش از حد این نوع قهوه مضر است. 

خلاصه مطالب

همانطور که در این مطلب خواندید، پودر کاپوچینو از ترکیب قهوه رست شده، پودر شیر و شکر تهیه می شود. پودر این نوع قهوه به علت دارا بودن طعم بسیار دلپذیر و انرژی بخش از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. 

همچنین لازم به ذکر است که این نوع قهوه در انواع طعم های مختلف عرضه می شود و تفاوت طعم آن ها از مواد افزودنی مورد استفاده در ترکیب پودر ناشی می شود.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *