کالری قهوه ترک چقدر است؟

کالری هر نوع نوشیدنی بر پایه دانه قهوه، دارای سطح بسیار پایین و ناچیزی است. در بین تمامی نوشیدنی‌ها، قهوه ترک دارای اصالت، محبوبیت و تقاضا بسیاری است؛ اما آیا کالری قهوه ترک نیز دارای سطح پایینی از کلسترول است؟ یا می‌توان این قهوه ترکی را به عنوان یک نوشیدنی رژیمی مورد استفاه قرار داد؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی میزان کالری قهوه ترک، به صورت با شکر و بدون شکر بررسی کنیم.

کالری یک لیوان قهوه ترک چقدر است؟

یک لیوان قهوه ترک

قهوه ترک به عنوان یک نوشیدنی اصیل و پر کافئین است که مقدار کالری قهوه ترک، ناچیز است؛ به طور دقیق‌تر می‌توان گفت، یک لیوان 240 میلی لیتری از قهوه ترک، دارای 2 الی 3 کیلو کالری خواهد بود. با توجه به میزان کالری ناچیز این قهوه، می‌توان آن را به عنوان یک نوشیدنی انرژی بخش رژیمی معرفی کرد. البته این مقدار کالری در صورت اضافه نکردن هر نوع ماده طعم دهنده ای خواهد بود.

با این حال باید در نظر داشت که این میزان کالری می‌تواند دارای تفاوت و نوسان‌هایی باشد، چرا که میزان کالری نوشیدنی مذکور وابسته به موارد زیر تعیین خواهد شد:

  • ظرفیت فنجان منتخب
  • مقدار شکر اضافه شده
  • نوع ماده طعم دهنده منتخب
  • نوع شیرینی یا شکلات مورد استفاده در کنار قهوه

حتما بخوایند: یک فنجان قهوه چقدر کالری دارد؟

کالری یک لیوان قهوه ترک بدون شکر چقدر است؟

مقدار کالری یک فنجان قهوه ترک بدون شکر دارای دارای 2 الی 3 کیلو کالری است. البته می‌بایست اشاره کرد که نوشیدن این قهوه اصیل به همراه شکر دارای 16 کیلو کالری است. در مقابل با توجه به اینکه قهوه ترک به تنهایی  می‌توان گفت: حداقل شکر به میزان 10 الی 14 کیلوکالری به حجم کالری این قهوه لذیذ اضافه می‌نماید.

حتما بخوایند: طرز تهیه قهوه ترک چگونه است؟

خلاصه مطلب

میزان کالری قهوه ترک وابسته به نوع ماده افزودنی و ظرفیت فنجان منتخب تعیین می‌شود. با این حال باید در نظر داشت که این نوع قهوه وابسته به تمامی موارد مذکور دارای 4 الی 16 کیلو کالری خواهد بود. البته میزان کالری کمتر در صورتی است که این نوشیدنی به صورت ساده و تلخ صرف شود.

منبع: americasrestaurant

4/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا قهوه ترک دارای طبعی ملایم است؟

    خیر قهوه ترک همچون سایر نوشیدنی های موجود دارای طبعی سرد و خشک است.

  • آیا می توان قهوه ترک را با طبعی ملایم صرف کرد؟

    بله برای ملایم شدن طبع قهوه ترک می توان از هل، دارچین و زعفران در کنار آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *