مهد شکلات دنیا

پایتخت شکلات دنیا کجاست؟

بسیاری از افراد بر پایه باور‌های غلطی آمریکا جنوبی را پایتخت شکلات دنیا می‌دانند. در صورتی که تنها اولین گیاه شکلات در 4000 سال پیش و در مکزیک کشف شد. البته می‌بایست در نظر داشت شکلاتی که امروز در بازار عرضه می شود هیچ نوع شباهتی به شکلات‌های اولیه ندارند. در ادامه مطلب، به معرفی پایتخت شکلات در جهان و معرفی بهترین کشور‌های ارائه دهنده شکلات ‌‌های دنیا خواهیم پرداخت.

پایتخت شکلات دنیا در اروپا

پایتخت شکلات دنیا در اروپا

مرکز اتحادیه اروپا به عنوان پایتخت در جهان شناخته می‌شود. بلژیک کشوری است که از 100 سال پیش تا به الان به عنوان قطب تجاری شکلات شناخته شده است. در این کشور بیش از 300 تولیدکننده شکلات فعالیت می‌کنند؛ بسیاری از افراد علاقمند به شکلات، بر این باور هستند که کشور بلژیک (Belgium) دارنده بهترین شکلات ها و فرآورده های مرتبط با آن در سرتاسر جهان است.

حتما بخوانید: تاریخچه شکلات؛ چه کسی شکلات را اختراع کرد؟

بهترین فرشگاه‌های شکلات در بروکسل

بهترین فرشگاه‌های شکلات در بروکسل

بروکسل به عنوان پایتخت کشور بلژیک و مرکز فروش بهترین شکلات‌ها شناخته می‌شود. در این شهر فروشگاه‌های شکلات سازی بسیاری وجود دارد. جهت تکمیل اطلاعات فوق، لازم به ذکر است که دو تا از بهترین و مشهور‌ترین کمپانی‌های فروش شکلات به نام‌های “diva” و “Leonidas” در بروکسل هستند.

موزه شکلات در بلژیک 

موزه شکلات در بلژیک 

با توجه به تاریخچه درخشان تجارت شکلات در بلژیک دور از انتظار نیست که در این کشور محلی برای به نمایش گذاشتن روند و تاریخچه تجارت شکلات وجود داشته باشد. 

موزه شکلات در پایتخت کشور بلژیک، بروکسل قرار دارد. این موزه قدیمی‌ترین مرکز تهیه این خوراکی بسیار لذیذ است. در این موزه اطلاعات با ارزشی درباره کشف کاکائو و پیشرفت آن به عنوان یک تجارت وجود دارد.

معروف‌ترین مغازه شکلات فروشی در بلژیک

معروف‌ترین مغازه شکلات فروشی در بلژیک

در بروکسل یک فروشگاه شکلات فروشی بسیار جذاب به نام ماری قرار دارد. این مغازه مورد علاقه خاندان سلطنتی بلژیک است. شکلات فروشی ماری در سال 1919، در نزدیکی کاخ و محل زندگی خاندان سلطنتی بلژیک تاسیس شد.

کشور‌های فعال در زمینه تجارت شکلات

کشور‌های فعال در تجارت شکلات

علاوه بر بلژیک و پایتخت زیبای آن کشور‌ها و مناطق متعدد دیگری در زمینه تجارت و فروش شکلات‌های لذیذ و خوشمزه فعال هستند. فعالیت چشمگیر این مناطق در روند تهیه و فروش شکلات، آن ها را به رقبا اصلی پایتخت شکلات دنیا تبدیل کرده است. در ادامه به برخی مشهورترین تولید‌ کنندگان شکلات اشاره شده است.

  1. پاریس (فرانسه)
  2. زوریخ (سوئیس)
  3. کالیفرنیا (آمریکا)
  4. آمستردام (هلند)

خلاصه مطلب

بلژیک به عنوان پایتخت شکلات دنیا شناخته می‌شود. بلژیک از قدیمی‌ترین مناطق عرضه کننده است. در این کشور بیش از 300 تولید‌کننده شکلات وجود دارد که ارائه دهنده با کیفیت‌ترین و محبوب‌ترین شکلات‌های دنیا هستند. 

منبع: english-online.at

4/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • کدام کشور تولیدکننده بهترین شکلات ها است؟

    کشور بلژیک به عنوان بهترین عرضه کننده شکلات و پایتخت شکلات دنیا شناخته می‌شود. این کشور دارای 300 تولیدکننده شکلات است.

  • قطب تجاری شکلات در اروپا کجاست؟

    کشور بلژیک به عنوان پایتخت شکلات دنیا، قطبی اصلی تجارت شکلات نیز محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *