فواید قهوه ترک برای زنان

خواص قهوه ترک برای زنان

قهوه ترک محبوب‌ترین و لذیذ‌‌‌‌ترین نوع قهوه‌های اصیل شناخته می‌شود. این نوع قهوه دارای خواص متعددی است که برگرفته از ترکیب و روند تهیه خاص آن است. با توجه به اینکه در روند تهیه قهوه ترک، پودر قهوه فیلتر نمی‌‌شود، خواص قهوه حفظ خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت: خواص قهوه ترک برای زنان و مردان از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این نوشیدنی به شمار می‌آید. به همین علت در ادامه این مطلب به بررسی خواص و مزایا مصرف نوشیدنی قهوه ترک برای بانوان و زنان باردار خواهیم پرداخت.

درباره خواص قهوه ترک برای زنان

خواص قهوه ترک برای زنان

همانطور که اشاره شد، یک فنجان قهوه ترک با استفاده از ترکیب پودر قهوه و مقداری آب تهیه می‌شود. با پیروی از روند آسان آماده‌سازی این قهوه، تمامی خواص قهوه حفظ خواهد شد. ویژگی‌های منحصر به فرد و خواص درمانی این نوشیدنی می‌تواند تاثیر بسزایی در تناسب اندام، سلامت کلیه و کبد داشته باشد. البته می‌بایست در نظر داشت که از اصلی‌ترین خواص این نوشیدنی لذیذ می‌توان به انرژی بخش بودن آن نیز اشاره کرد. جهت تکمیل اطلاعات فوق، در ادامه مطالب به سایر خواص قهوه ترک بخصوص برای زنان اشاره شده است:

  1. تقویت روحیه و رفع احساس کسالت
  2. جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
  3. دارای خواص ضد افسردگی
  4. افزاینده سوخت و ساز بدن
  5. مناسب برای کاهش وزن در رژیم غذایی روزانه
  6. بازدارنده ابتلا به بیماری پارکینسون
  7. ارتقا و حفظ سلامت پوست و مو

1. تاثیر نوشیدن قهوه بر سلامتی زنان

تاثیر نوشیدن قهوه بر سلامتی زنان

دانه‌های قهوه علاوه بر موارد نام برده از خواص مفید و موثر بر سلامتی نیز برخوردار هستند. مواد مغذی موجود در یک فنجان قهوه ترک موجب شده است که بسیاری از پزشکان متخصص تغذیه به مصرف روزانه این نوشیدنی کافئین‌دار تاکید نمایند. مواد مغذی موجود در یک فنجان قهوه ترک عبارتند از:

  1. نیاسین
  2. پتاسیم
  3. منیزیم
  4. آنتی‌اکسیدان‌ها
  5. ریبوفلاوین

2. تاثیر قهوه ترک در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خاص در زنان

تاثیر قهوه ترک در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خاص در زنان

همانطور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره شد، یکی از اصلی‌ترین خواص قهوه ترک برای زنان جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خاص محسوب می‌شود. طبق تحقیق‌های انجام شده، کسانی که در طول روز 4 لیوان قهوه ترک مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های سندرم متابولیک و دیابت‌های نوع دوم قرار می‌گیرند. همچنین نوشیدن قهوه ترک موجب عدم ابتلا به بیماری پارکینسون، اختلال‌های افسردگی و بیماری‌های شناختی همچون: آلزایمر می‌شود.

3. خواص قهوه ترک برای سلامت پوست بانوان

خواص قهوه ترک برای سلامت پوست بانوان

پس از دوران بلوغ بسیاری از بانوان دچار سولیت‌های پوستی می‌شوند. نوسان و اضافه وزن نیز می‌تواند زمینه ساز ابتلا به این بیماری پوستی باشد. در چنین مواردی بسیاری از متخصص‌ها فعال در زمینه پوست، استفاده از تفاله قهوه ترک را برای رفع این بیماری توصیه می‌کنند. جهت بهرهمندی از این تکنیک درمانی تنها کافی‍است مقداری تفاله قهوه ترک را با مقداری روغن نارگیل ترکیب نمایید. پس از تهیه این ترکیب، می‌بایست آن را برای مدت زمان مشخصی بر روی پوست خود قرار دهید.

حتما بخوانید: فواید قهوه برای زیبایی پوست و مو

4. افزایش رشد مو با قهوه ترک

افزایش رشد مو با قهوه ترک

ریزش و کم حجم شدن مو با افزایش سن رخ می‌دهد؛ در چنین شرایطی بانوان برای افزایش رشد و حجم مو‌های خود از تکنیک‌های درمانی متعددی استفاده می‌کنند. یکی از این تکنیک‌های موثر درمانی، استفاده از قهوه ترک برای افزایش رشد مو است. جهت تحریک و رشد بیشتر مو‌های خود، تنها کافی است مقداری قهوه ترک را بر روی ساقه مو‌ها قرار دهید. پس از ماساژ دادن ساقه و پوست سر خود به شستشو مو‌های خود اقدام نمایید.

5. فواید قهوه ترک برای زنان باردار

فواید قهوه ترک برای زنان باردار

قهوه ترک از نمونه نوشیدنی‌های کافئین‌دار است که مصرف آن در دوران بارداری با محدودیت همراه خواهد بود. مصرف قهوه ترک در دوران بارداری می‌بایست به مقدار محدود و متعادلی باشد. مصرف مناسب قهوه ترک موجب افزایش سطح انرژی مادر باردار و رفع کسالت آن در طول روز خواهد شد. البته عدم محدود کردن مقدار مصرف قهوه ترک، می‌تواند زمینه‌ساز بروز تهدید‌هایی برای سلامت مادر و جنین باشد.

خلاصه مطالب

قهوه ترک دارای خواص متعددی است که موجب افزایش محبوبیت آن در سرتاسر جهان شده است. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین مزایا و خواص قهوه ترک برای زنان اشاره شد. از مهم‌‌ترین مزیت‌های این نوشیدنی برای بانوان می‌توان به افزایش متابولیسم بدن و بهبود روند کاهش وزن را در نظر داشت.

منبع: artofturkishcoffee.com

4/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا مصرف قهوه ترک برای زنان باردار مضر است؟

    خیر در صورتی که به مقدار کم و کنترل شده مصرف شود؛ هیچ ضرری در بر نخواهد داشت.

  • چه مواردی شامل خواص قهوه ترک برای زنان است؟

    افزایش سطح انرژی، ارتقا میزان سوخت و ساز بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، عروقی و پارکینسون از اصلی ترین مزایا نوشیدن این قهوه برای زنان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *