معرفی دمنوش پریود آور

بهترین دمنوش برای پریود شدن

تأخیر در دوره قاعدگی و یا عدم نظم در این دوره می‌تواند به‌عنوان یکی از چالش‌های بانوان شناخته شود؛ به همین علت بسیاری از بانوان جهت رفع تأخیر و بی‌نظمی در قاعدگی، به مصرف برخی از دمنوش ها و جوشانده‌های گیاهی روی می‌آورند. مصرف بهترین دمنوش برای پریود شدن، علاوه بر دارا بودن مزایا مذکور، می‌تواند تاثیرات مفید دیگری نیز داشته باشد. در ادامه مطالب، همراه دکتر کافی باشید، چرا که به معرفی دمنوش برای سردرد قاعدگی و پریود آور خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین دمنوش برای پریود شدن

معرفی بهترین دمنوش برای پریود شدن

همانطور که اشاره شد، دمنوش و جوشانده‌های گیاهی متعددی برای تسریع در روند قاعدگی وجود دارند. مصرف این نوع دمنوش‌ها برای رفع دردهای ناشی از قاعدگی، از بین بردن حالت افسردگی، رفع کسالت و سردردهای ناشی از تغییرات هورمونی مفید هستند.

از مهمترین و بهترین دمنوش های زنان برای دوران پریودی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسم دمنوشطعم
زعفرانتلخ و دلپذیر
زنجبیلتند و دلچسب
رازیانهتلخ
گل یاسخوشبو و دلنشین
نعناعمنعش و خنک‌کننده
دارچینگرم و شیرین
زعفران و دارچینگرم و دلپذیر

1. دمنوش زعفران

دمنوش زعفران، یک دمنوش گیاهی برای درد پریود است

جوشانده زعفران به عنوان یکی از مشهورترین دمنوش‌های پریود آور شناخته می‌شود. دمنوش زعفران برای ایجاد تعادل هورمون‌ها، کاهش درد نواحی رحم و کاهش خون ریزی تاثیر بسیار خوبی دارد. جهت مصرف این دمنوش فوق العاده، کافی است چند میلی گرم از زعفران را در آب گرم حل نمایید، و همچنین بهترین زمان نوشیدنی این دمنوش، قبل از صرف صبحانه به صورت ناشتا خواهد بود.

2. دمنوش زنجبیل

معرفی دمنوش زنجبیل برای دوران قاعدگی بانوان

زنجبیل از مفیدترین گیاهان طبیعی محسوب می‌شود که مصرف آن برای بانوان بسیار تاکید می‌شود؛ و همچنین به صورت پودر و جوشانده مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته میل کردن یک تکه از این ریشه گیاه، به صورت دمنوش می‌تواند فواید متعددی برای دوران قاعدگی خانم ها داشته باشد.

از اصلی‌ترین مزایا مصرف جوشانده زنجبیل برای بانوان، می‌توانبه موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاهش اسپاسم‌های ناشی از ریزش دیواره رحم
  2. محرک سیستم ایمنی بدن
  3. ضد تهوع
  4. کاهنده دردهای ناشی از خونریزی
  5. رفع کسالت و بی اشتهایی
  6. از بین برنده کیست تخمدان
  7. نابودی عفونت واژینال یا رحم
  8. رفع لکه بینی

3. جوشانده رازیانه

تاثیر جوشانده رازیانه بر روی درد دوران پریودی دختران و خانم ها

جوشانده رازیانه یکی از انواع بهترین دمنوش برای پریود شدن به شمار می‌آید. رازیانه از نمونه محصولات مقوی و مفیدی است که به صورت جوشانده یا عرق گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمنوش رازیانه برای پریودی همچون جوشانده زعفران تاثیر مستقیمی بر روی ایجاد تعادل هورمونی و رفع تغییرات ناشی از قاعدگی دارد.

جهت تهیه این دمنوش نیز تنها کافی است که مقداری از دانه‌های رازیانه را با آب بجوشانید. پس از چند دقیقه از با تغییر رنگ آب می‌توان به نوشیدن این دمنوش اقدام نمایید.

موارد زیر از مهم‌ترین فواید مصرف این دمنوش برای بانوان به شمار می‌آید:

  1. دارای ویتامین (C)
  2. کاهنده التهاب
  3. دارای آنتی اکسیدان
  4. تحریک رحم به خونریزی بیشتر
  5. کاهنده درد رحم و کمر
  6. سرشار از هورمون استروژن

4. گل یاس؛ دمنوش گیاهی برای درد پریود

گل یاس، یک دمنوش گیاهی برای درد پریود

گل یاس نیز به عنوان یک تقویت‌کننده رحم شناخته می‌شود و می‌تواند در فرآیند پریود شدن (Menstruation) کمک کند. این دمنوش از خواص بسیار زیاد دیگری نیز برخوردار است به همین علت مصرف روزانه آن نیز به شدت توصیه می شود.

موارد زیر از مهم‌ترین مزیت‌های مصرف این دمنوش برای دختران و بانوان به شمار می‌آید.

  1. درمان افسردگی
  2. بهبود اختلالات خواب
  3. رفع استرس و اضطراب
  4. کاهش دل دردهای ناشی از قاعدگی
  5. بهبود روند گوارش
  6. تنظیم کننده هورمون‌های زنانه
  7. بهبود سندروم پیش از قاعدگی
  8. درمان کننده قاعدگی‌های غیر طبیعی

5. تاثیرات دمنوش نعناع برای پریودی

مزایا دمنوش نعناع برای پریودی

جوشانده نعنا یک دمنوش قوی برای پریودی شناخته می‌شود؛ این نوع دمنوش برای بانوانی که دچار گرفتگی‌های شدیدی هستند بسیار مفید است. با نوشیدن این دمنوش کسالت و خستگی ناشی از دوران قاعدگی به طور کلی رفع خواهد شد.

همچنین نوشیدن این دمنوش قوی موجب رفع گرفتگی‌ها، نفخ و درد‌های شدید دوران پریودی خواهد شد. البته می‌بایشت اشاره کرد که این دمنوش بر خلاف سایر جوشانده‌ها مایعی خنک‌کننده شناخته می‌شود.

6. مزایا نوشیدن دمنوش دارچین برای پریودی

مزایا نوشیدن دمنوش دارچین برای پریودی

جوشانده دارچین به عنوان یک دمنوش طبع گرم برای دوران پریودی به شمار می‌آید. این دمنوش تاثیر مستقیمی بر روی کاهش درد‌های ناشی از قاعدگی دارد. از دیگر خواص اصلی این دمنوش مقوی می‌توان به آرام بخش بودن آن نیز اشاره کرد. این دمنوش با باز کردن رگ‌ها فرآیند دفع خون را بهبود می‌بخشید، به همین علت فرد احساس آرامش بیشتری می‌کند.

البته مصرف این دمنوش برای بانوانی که دارای غلظت خون بالایی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

7. دمنوش زعفران و دارچین برای پریودی

بررسی دمنوش زعفران و دارچین برای پریودی

ترکیبت زعفران و دارچین به عنوان بهترین دمنوش در دوران پریودی شناخته می‌شود. زعفران و دارچین دارای طبعی گرم هستند، به همین علت میزان خون دفع شده را کاهش می‌دهند.

با توجه به تاثیر این دمنوش در تسکین درد‌های ناشی از پریودی، می‌توان گفت: این جوشانده تاثیر بسیار مفیدی بر افزایش احساس راحتی و آرامش بانوان دارد. این دمنوش برای بانوانی که دچار اختلالات صفرا هستند بسیار مناسب است؛ به همین علت مصرف روزانه آن به شدت توصیه خواهد شد.

دمنوش بانوان برای تنبلی تخمدان

دمنوش برای تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک از عوامل اصلی ایجاد‌کننده بی‌ظمی در دوران قاعدگی به شمار می‌آید. جهت رفع این سندرم و بهبود روند تخمک‌گذاری می‌توان از دمنوش‌های نعناع، دارچین و رازیانه استفاده کرد. البته دمنوش شیرین بیان نیز به عنوان یکی از موثر‌ترین دمنوش‌ها برای از بین بردن عوارض این سندرم شناخته شده است. این دمنوش موجب کاهش هورمون تستوسترون و افزایش روند تخمک گذاری خواهد شد.

دمنوش برای رفع سردرد قاعدگی

دمنوش برای حل مشکل سردرد قاعدگی

ابتلا به سر درد در دوران قاعدگی، یکی از موارد شایع به شمار می‌آید. در صورتی که بانوان در زمان قاعدگی به سردرد خفیفی مبتلا شوند، پیروی از درمان‌های سنتی همچون: مصرف دمنوش‌های گیاهی به شدت موثر خواهند بود. البته می‌بایست در نظر داشت که ماساژ دادن سر با استفاده از روغن‌های گیاهی نیز می‌تواند به بهبود سردرد کمک کند. جهت تکمیل اطلاعات فوق، در ادامه به برخی از موثرترین دمنوش‌ها برای رفع سردرد قاعدگی اشاره شده است.

  1. جوشانده زنجبیل
  2. دمنوش آویشن
  3. جوشانده گل‌گاوزبان
  4. دمنوش لیمو
  5. جوشانده گل بابونه
  6. دمنوش تخم گشنیز

خلاصه مطلب

در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین دمنوش برای پریود شدن و رفع بی‌نظمی آن پرداخته شد. همچنین دارو‌های گیاهی و جوشانده‌های متعددی به عنوان دمنوش‌های پریود آور معرفی شدند. همانطور که اشاره شد، یکی از بهترین انواع این دمنوش‌ها جوشانده زنجبیل است که مصرف آن برای رفع میگرن‌های قاعدگی و انقباض‌های دردآور رحمی توصیه می‌شود.

منبع: healthline

4.5/5 - (2 امتیاز)

سوالات متداول

  • بهترین دمنوش برای رفع سردرد قاعدگی چیست؟

    دمنوش زنجبیل علاوه بر دل درد‌های ناشی از قاعدگی می‌تواند موجب رفع سردرد‌های این دوران نیز باشد.

  • بهترین دمنوش برای پریود شدن و رفع دل درد‌های ناشی از آن چیست؟

    دمنوش‌های بسیاری در روند تسریع پریود شدن و رفع دل درد‌های ناشی از آن موثر هستند. اما یکی از موثر‌ترین این دمنوش‌ها، جوشانده زعفران است.

  • آیا نوشیدن دمنوش زنجبیل پریود آور را افزایش می‌دهد؟

    مصرف دمنوش زنجبیل ممکن است جریان پریود را افزایش دهد؛ اما واکنش هر بدن به آن متفاوت است؛ بنابراین قبل از مصرف، مشورت با پزشک اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *