دلیل گذاشتن‌ آب کنار اسپرسو

آب کنار اسپرسو برای چیست؟

قهوه اسپرسو، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافئین‌دار شناخته می‌شود. این نوشیدنی از ترکیب دقیقی از قهوه و آب تشکیل شده و تازه‌ترین مزه‌ها و عطرهای قهوه را به ارمغان می‌آورد. طعم تلخ این نوشیدنی می‌تواند موجب تغییر طعم دهان افراد باشد؛ بنابراین باریستا به هنگام سرو این نوشیدنی آب و شکلات تلخ قرار می‌دهد. با توجه به این مطلب باید اشاره کرد که قرار دادن آب کنار اسپرسو می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

آب کنار اسپرسو برای چیست؟

فنجان اسپرسو همراه با لیوان آب

قهوه دارای طعم خاص، دلپذیر و تلخ است؛ با توجه به آنکه سطح زبان دارای پرز‌های چشایی است برای پاکسازی پرز‌های زبان نیاز به نوشیدن آب خواهد بود. در واقع برای فهمیدن طعم واقعی قهوه و از بین بردن طعم‌های ناشی از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی دیگر، در کنار یک فنجان قهوه مقداری آب قرار می‌دهند؛ که در واقع جزوی از آداب خوردن اسپرسو نیز است.

بهترین زمان نوشیدن آب همراه اسپرسو

آب کنار اسپرسو لیوان قرمز

با توجه به مطلب فوق، باید اشاره کرد که بهترین زمان برای نوشیدن آب همراه قهوه اسپرسو، قبل از میل کردن قهوه اسپرسو خواهد بود. البته باید اشاره کرد که برخی از باریستا‌ها به اشتباه سیروپ را جایگزین آب می‌کنند. جهت تکمیل اطلاعات فوق نیز باید ذکر کرد که آب همراه اسپرسو به صورت بسیار خنک در ارائه می‌شود.

چکیده مطلب

در بسیاری از کافه‌ها به همراه یک شات اسپرسو مقداری آب قرار می‌دهند؛ همانطور که در این مطلب اشاره شد یک فنجان آب برای رفع و از بین بردن طعم مواد خوراکی در کنار این نوشیدنی انرژی زا قرار داده می‌شود. البته برخی از باریستا‌ها برخی از سیروپ‌ها را جایگزین مناسبی برای آب کنار اسپرسو می‌دانند.

منبع: keeproasting.com

5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • چه زمانی آب کنار اسپرسو نوشیده شود بهتر است؟

    بهتر است قبل از نوشیدن قهوه برای رفع مزه‌های قبلی به نوشیدن آب اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *