مزایا قهوه اسپرسو برای مردان

فواید قهوه اسپرسو برای مردان

قهوه اسپرسو را می‌توان از محبوب‌ترین مدل‌های قهوه در سراسر جهان دانست. این قهوه در بین مردان نیز طرف‌داران بسیار زیادی دارد. آشنایی با فواید قهوه اسپرسو برای مردان به شما کمک می‌کند تا درک بسیار بهتری از مزایا قهوه اسپرسو برای مردان داشته باشید.

این قهوه با داشتن ترکیباتی عالی یک انتخاب بی‌نظیر برای شروع یک روز بی‌نظیر به شمار می‌آید. با ما همراه شوید تا شما را با خواص قهوه اسپرسو برای مردان به طور کامل آشنا کنیم.

اینفوگرافی فواید قهوه اسپرسو برای مردان
اینفوگرافی فواید قهوه اسپرسو برای مردان

خواص قهوه اسپرسو برای مردان چیست؟

قهوه اسپرسو یکی از انواع قهوه است که به دلیل عطر و طعم غنی و عطر قوی ، در سراسر جهان محبوبیت زیادی کسب کرده است. در حالی که اسپرسو اغلب به عنوان قهوه ای که سریع آماده می‌شود و تاثیر می‌گذار شناخته می‌شود، فواید قهوه اسپرسو، آن هم برای آقایان، فراتر از خواص انرژی زا بودن آن است. در ادامه شما را با مهمترین مزایای قهوه اسپرسو برای مردان، از جمله مزایای زیاد آن برای سلامتی، توانایی آن در افزایش بهره وری و تمرکز آشنا خواهیم کرد:

  • افزایش انرژی: اسپرسو حاوی کافئین است که محرکی است که می تواند به بهبود هوشیاری، تمرکز و وضوح ذهنی کمک کند. کافئین همچنین سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود احساس انرژی بیشتری کنید.
  • آنتی اکسیدان ها: اسپرسو حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند اسید کلروژنیک و ملانوئیدین است که به محافظت از سلول های مردان در برابر استرس اکسیداتیو و جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.
  • کاهش ابتلا به بیماری ها: تحقیقات مصرف منظم قهوه از جمله اسپرسو را با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مانند دیابت نوع 2، بیماری پارکینسون، بیماری کبد و انواع خاصی از سرطان مرتبط دانسته است.
  • افزایش عملکرد جسمانی: کافئین موجود در اسپرسو همچنین می تواند با افزایش استقامت، کاهش خستگی و افزایش انقباض عضلانی به بهبود عملکرد فیزیکی در آقایان، کمک کند.
  • کاهش وزن: نوشیدن قهوه اسپرسو در حد اعتدال، به دلیل محتوای بالای کافئین، با متابولیسم به کاهش وزن کمک می‌کند.

شایان ذکر است که مصرف زیاد این نوع قهوه، می تواند شما را دچار ضرر های قهوه اسپرسو اثرات منفی مانند اضطراب، بی خوابی و افزایش ضربان قلب داشته باشد. بنابراین، مهم است که اسپرسو را در حد اعتدال و با توجه به سطح تحمل خود بنوشید.

قهوه اسپرسو، علاوه بر فواید قهوه، مزایا بسیار زیادی همانند جلوگیری و کاهش ابتلا به بیماری های مختلفی همچون دیابت، سنگ کلیه و انواع سرطان ها را نیز دارد، که در ادامه به بررسی بیشتر این مزایا خواهیم پرداخت.

کاهش خطر دیابت از مزایا نوشیدن اسپرسو

۱) کاهش خطر دیابت

یکی از بهترین فواید قهوه اسپرسو برای مردان، کاهش خطر ابتلا به دیابت است. بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه می‌توان گفت افرادی که به صورت منظم از قهوه اسپرسو استفاده می‌‌کنند در برابر افرادی که از این نوشیدنی بهره نمی‌برند، به میزان بسیار کم‌تری در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع دو هستند.

شایان ذکر است که بر طبق یک مطالعه دیگر، مصرف چهار تا شش فنجان قهوه در روز می‌تواند اثرات و عوارض ناشی از بیماری را به شدت کاهش دهد. شاید بپرسید که دلیل این موضوع دقیقاً چه چیزی است؟ باید بگوییم که قهوه سرشار از ماده‌ای به نام پلی فنول اسید کلروژنیک است. این ماده می‌توان میزان غلظت قند خون و همچنین میزان جذب‌ آن را در روده به شکل بسیار مناسبی کم کند. به همین دلیل گفته می‌شود که مصرف قهوه اسپرسو می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

یکی از خواص قهوه اسپرسو برای مردان، افزایش تمرکز است.

۲) افزایش میزان تمرکز

یکی دیگر از فواید بسیار مناسب قهوه برای مردان، بهبود تمرکز است. قهوه دارای مقدار بسیار زیادی کافئین است. مصرف این ماده به خودی خود منجر به بهبود تمرکز کلی شما خواهد شد.

محققان هلندی دریافتند افرادی که به صورت روزانه چهار لیوان قهوه مصرف می‌کنند در زمان انجام امور مهمی همچون رانندگی، تمرکز بیش‌تری دارند و در نتیجه امکان تصادف کردن آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد. بنابراین، بهبود تمرکز نیز از جمله فواید  اسپرسو برای مردان به شمار می‌آيد که حتماً باید به آن دقت کرد.

جلوگیری از سنگ کلیه یکی از مزایا قهوه اسپرسو برای مردان است.

۳) جلوگیری از سنگ کلیه

همه ما می‌دانیم که سنگ کلیه از دردناک‌ترین بیماری‌های موجود است. اگر شما نیز از جمله افرادی به شمار می‌آيید که از این بیماری واقعاً گریزان هستند، باید به سراغ مصرف قهوه بروید. بر طبق یک مطالعه ویژه افرادی که قهوه می‌نوشند به میزان بسیار کم‌تری در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند.

همان‌طور که اشاره شد، قهوه دارای کافئین است. وجود کافئین در قهوه منجر به ایجاد ادرار خواهد شد. ادرار نیز کلسیم و سدیم اضافی بدن که در کلیه‌ها وجود دارند را به سمت بیرون هدایت می‌کند. عدم انجام ادرار به میزان کافی موجب ایجاد سنگ کلیه خواهد شد. بنابراین، قهوه با کمک به ایجاد ادرار حتی در این زمینه نیز به شما یاری می‌رساند.

این در حالی است که نوشیدن برخی از مواد نه تنها خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش نمی‌دهد، بلکه منجر به افزایش احتمال ابتلا به آن خواهد شد. به عنوان مثال، بر طبق یک تحقیق که بر روی افراد ساکن در بیرمنگام انگلستان انجام شد، افرادی که از نوشابه استفاده می‌‌کنند بیست و سه درصد بیش‌تر از سایر افراد در معرض خطر مبتلا شدن به سنگ کلیه قرار دارند.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان کبد از فواید قهوه اسپرسو برای مردان است.

۴) کاهش احتمال ابتلا به سرطان کبد

یکی دیگر از مزایا نوشیدن قهوه اسپرسو برای مردان، کاهش احتمال ابتلا به سرطان کبد است. سرطان کبد را دومین سرطان خطرناک جهان می‌دانند که هرساله منجر به مرگ بسیاری از افرادی می‌شود؛ بر طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که هر روز دو فنجان قهوه می‌نوشند به میزان چهل و سه درصد کمتر از بقیه در معرض ابتلا به این سرطان بسیار خطرناک هستند.

محققان تصور می‌‌کنند که این امر به دلیل وجود آنزیم‌های بسیار خاص موجود در قهوه باشد. گفته می‌شود که این آنزیم‌ها موجب کاهش فعالیت آنزیم‌های خطرناک موجود در کبد می‌شوند و در نتیجه امکان ایجاد سرطان در این بخش از بدن را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، قهوه موجب کاهش احتمال ابتلا به دیابت نیز می‌شود. دیابت خود یک عامل بسیار مهم در ابتلا به سرطان کبد است.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان ملانوم از فواید نوشیدن قهوه اسپرسو برای مردان

۵) کاهش احتمال ابتلا به سرطان ملانوم

یک سرطان کشنده دیگر، سرطان ملانوم است که نوعی از سرطان پوست به شمار می‌آید. بر طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی سرطان کشور ایالات متحده آمریکا (NCI)، کلیه افرادی که روزانه چهار لیوان قهوه می‌نوشند، بیست درصد کم‌تر در معرض ابتلا به این بیماری کشنده قرار می‌گیرند.

محققان می‌گویند که ماده خاصی به نام cox-2 و اسید کلروژنیک موجود در قهوه موجب بهبود مقاومت بدن در برابر اشعه‌های ماورا بنفش می‌شود. این مقاومت بالا نیز نتیجه‌ای به جز کاهش میزان احتمال ابتلا به سرطان ملانوم ندارد.

بهبود مقاومت دندان‌ها از مزایا نوشیدن اسپرسو برای مردان

۶) بهبود مقاومت دندان‌ها

مورد دیگری که در زمینه فواید قهوه اسپرسو برای مردان باید به آن اشاره کنیم، بهبود مقاومت دندان‌ها است. اگرچه قهوه در نگاه اول ممکن است موجب ایجاد زردی بر روی دندان‌های شما بشود،‌ اما فواید خاص خود را نیز دارد. وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیار زیاد موجود در قهوه به برطرف شدن التهابات لثه و فک کمک شایانی خواهد کرد.

علاوه بر این، قهوه دارای ترکیبات خاصی است که موجب بهبود مقاومت مینای دندان می‌شود. همان‌طور که می‌دانید این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دندان است و آسیب به آن به معنای آسیب به کل بافت دندان‌های شما خواهد بود.

کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی از خواص قهوه اسپرسو برای مردان است.

۷) کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی

مورد دیگری که از آن به عنوان یک فایده بسیار مهم قهوه در زنان و مردان یاد می‌کنند، کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی محسوب می‌شود. بر اساس مطالعه‌ خاصی که در کشور ژاپن انجام شد، افرادی که روزانه از قهوه استفاده می‌کنند تا چهل درصد کم‌تر از افرادی که قهوه نمی‌نوشند در معرض ابتلا به سکته مغزی قرار دارند.

هنوز دلیل اصلی این مورد از خواص قهوه اسپرسو برای مردان توسط محققان اعلام نشده است، اما تصور می‌شود که این نوشیدنی دارای چندین ترکیب فعال بیولوژیکی بسیار مناسب است که موجب کاهش میزان کلسترول و فشار خون می‌شوند.

حتما بخوانید: آیا قهوه اسپرسو خون را رقیق می‌کند؟

وقتی که میزان کلسترول و فشار خون کاهش پیدا کند،‌ احتمال ابتلا به سکته مغزی نیز به خودی خود کمتر خواهد شد. شاید بپرسید که این موضوع چه دلیل خاصی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که دو عامل اصلی ابتلا به سکته مغزی عبارت‌اند از: افزایش میزان کلسترول و افزایش میزان فشار خون.

قاعدتاً وقتی که با مصرف قهوه کلسترول و میزان فشار خون شما کاهش می‌یابد، دیگر این دو عامل نقشی را در ابتلا به سکته مغزی ایفا نخواهند کرد و شانس شما برای ابتلا به سکته مغزی نیز کم‌تر خواهد شد.

باید به این نکته اشاره کنیم که بر طبق تحقیقات انجام شده، مصرف قهوه،‌ برخلاف مصرف الکل، موجب کاهش میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی خطرناک نیز می‌شود.

سخن پایانی

امروزه واقعاً نمی‌توان از فواید قهوه اسپرسو برای مردان چشم‌پوشی کرد. شایان ذکر است که این خواص هم در مردان و هم در زنان دیده می‌شوند و تنها به یک جنسیت خاص ارتباط ندارند.

خواص قهوه اسپرسو برای مردان شامل موارد مختلفی همچون کاهش میزان خطر ابتلا به دیابت، جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه و… است. مزایا اسپرسو برای مردان این قهوه را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. اگر شما هم می‌خواهید از کلیه خواص مربوط به این نوشیدنی عالی بهره‌مند شوید، باید حتماً به فکر استفاده از بهترین متریال‌ها برای تولید یک لیوان قهوه اسپرسو عالی باشید.

منبع: espresso-experts.com

3.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *