درست کردن آیس موکا

طرز تهیه آیس موکا به ۲ روش متفاوت و سریع

آیس موکا یک نوشیدنی خنک و لذیذ بر پایه قهوه است. این نوشیدنی محبوب بهترین گزینه برای ایجاد حس خنکی در فصل گرم تابستان است. طرز تهیه آیس موکا بسیار سریع و راحت است، به همین علت با داشتن کمترین تجهیزات نیز می‌توانید در خانه این نوشیدنی لذیذ را برای خود آماده کنید. در ادامه مطلب به بررسی روند تهیه این نوشیدنی خوشمزه با استفاده از قهوه‌فوری و دستگاه اسپرسوساز خواهیم پرداخت.

چگونه آیس موکا درست کنیم؟

طرز تهیه آیس موکا

آیس موکا (Ice Mocha) از نوشیدنی خنک و بسیار پر تقاضایی است که دارای روند تهیه متفاوت و بسیاری خواهد بود. اجرا روند تهیه و دستور آیس موکا نیازمند به چند ماده اولیه ضروری همچون: قهوه، آب و شیر است. البته در ادامه مطلب برای ارائه دستورات تهیه و محتویات آیس موکا به بررسی نکات بیشتری خواهیم پرداخت.

✅ زمان آماده‌سازیکمتر از 5 دقیقه
✅ میزان سختیآسان
✅ شیوه سروسرد
✅ میزان کالری200 تا 350 کیلوکالری

۱. طرز تهیه آیس موکا با دستگاه اسپرسوساز

طرز تهیه آیس موکا با دستگاه اسپرسوساز

جهت داشتن آیس موکا کافی‌شاپی می‌توان از دستگاه اسپرسو ساز خانگی، نیمه صنعتی یا صنعتی استفاده کرد. این روش بسیار سریع است، زیرا نیاز به صرف زمان اضافه برای تهیه قهوه نخواهد داشت. در این روش تنها کافی است پس از تهیه مواد اولیه از مرحله‌های زیر پیروی نمایید.

مواد لازم برای تهیه آیس موکا

  • قهوه اسپرسو: 1 فنجان (1 الی 2 شات)
  • شیر: نصف لیوان
  • پودر شکلات: به مقدار دلخواه (جهت تزیین نوشیدنی)
  • سس شکلات: به مقدار دلخواه
  • چندتکه یخ
  • خامه هم زده شده: به مقدار دلخواه

مراحل تهیه آیس موکا با دستگاه اسپرسو ساز

مرحله اول: تهیه قهوه با دستگاه

در این مرحله لازم است به مقدار 1 الی 2 شات پودر قهوه اسپرسو را از دستگاه عصاره گیری نمایید. سپس قهوه تهیه شده را برای خنک‌تر شدن در داخل یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: ترکیب شیر و قهوه

در این مرحله می‌بایست قهوه اسپرسو خنک شده را با شیر ترکیب نمایید. البته در صورت تمایل ابتدا مقداری پودر شکلات را با شیر ترکیب کنید و سپس قهوه اسپرسو را به آن اضافه نمایید.

مرحله سوم: اضافه‌کردن مواد طعم‌دهنده و یخ

در مرحله آخر می‌توانید شکر، خامه هم زده شده و سس شکلات (برای تزیین) اضافه کنید. البته قبل از اضافه‌کردن این مواد طعم‌دهنده، بهتر است چند قطعه یخ را در داخل نوشیدنی قرار دهید.

۲. طرز تهیه آیس موکا با قهوه‌فوری

طرز تهیه آیس موکا با قهوه‌فوری

جهت تهیه آیس موکا در خانه می‌توانید از پودر قهوه‌ فوری استفاده نمایید. این روش به‌عنوان روند تهیه آیس موکا بدون دستگاه نیز شناخته می‌شود، چرا که به‌راحتی و بدون نیاز به تجهیزات خاصی اجرا و عملی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه آیس موکا بدون دستگاه

  • قهوه فوری: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: به مقدار دلخواه
  • شیر: نصف لیوان
  • آب خنک: نصف لیوان
  • یخ به مقدار دلخواه
  • خامه هم زده شده: به مقدار دلخواه

طرز تهیه آیس موکا در خانه

مرحله اول: تهیه قهوه با پودر قهوه فوری

در این مرحله لازم است 2 قاشق غذاخوری قهوه فوری را تهیه نمایید و سپس مقداری آب خنک به آن اضافه کنید. البته استفاده از آب جوشیده و گرم برای انحلال بهتر پودر قهوه‌ها توصیه می‌شود.

مرحله دوم: ترکیب شیر و قهوه

در این مرحله می‌توانید اطراف دیواره لیوان را به سس شکلات آغشته نمایید و قهوه تهیه شده را به آن اضافه کنید. سپس شیر خنک شده را با این نوشیدنی ترکیب نمایید.

مرحله سوم: افزودن یخ و مواد طعم‌دهنده

در آخرین مرحله از درست‌کردن آیس موکا، لازم است مقداری یخ را به ترکیب شیر و قهوه اضافه کنید. سپس خامه زده شده و پودر شکلات در تمایل بر روی سطح نوشیدنی اضافه نمایید.

طرز خوردن آیس موکا چگونه است؟

شیوه خوردن آیس موکا

با توجه به روند تهیه و دستور آیس موکا، می‌بایست در نظر داشت که این نوشیدنی با ترکیب چند ماده اصلی تهیه می‌شود. در برخی از موارد افراد تمایل به هم زدن مجدد این نوشیدنی دارند، در مقابل بعضی از افراد هیچ تمایلی برای ترکیب‌کردن مجدد مواد تشکیل‌دهنده نوشیدنی ندارند؛ بنابراین باید اشاره کرد که هم زدن این نوشیدنی و طرز خوردن آن به طور کامل وابسته به سلیقه فرد است.

خلاصه مطلب

جهت تهیه یک نوشیدنی خوشمزه و انرژی می‌توانید از روند آماده سازی و طرز تهیه آیس موکا پیروی نمایید. برای آماده کردن یک لیوان نوشیدنی آیس موکا می‌توانید از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید. البته همان‌طور که اشاره شد، برای تهیه این نوشیدنی در خانه هیچ نیازی به استفاده از تجهیزات تخصصی نخواهد بود.

منبع: easyweeknightrecipes

5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا در دستور تهیه آیس موکا باید از شیر استفاده کرد؟

    طرز تهیه آیس موکا نیاز به فراهم کردن و استفاده از مواد اصلی همچون: شیر، قهوه و چند تکه یخ دارد.

  • آیا نوشیدنی آیس موکا رژیمی است؟

    خیر، تنها در صورتی این نوشیدنی رژیمی تلقی می شود که برای تهیه آن از شیر کم چرب استفاده نمایید. البته لازم است که از مصرف هر گونه شکر یا مواد طعم دهنده ای بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *