کالری قهوه چقدر است؟

قهوه یک نوشیدنی فوق‌العاده است که می‌تواند خستگی و کوفتگی یک روز کاری شلوغ و پر مشغله را از تن انسان بزداید و نشاط و شادابی را به جان او باز گرداند. این نوشیدنی حیرت‌انگیز خواص منحصر به فرد زیادی دارد، مثلاً می‌تواند کالری‌های اضافی‌ بدن را بسوزاند و مشکل اضافه وزن و چاقی را حل کند.

البته میزان کالری‌سوزی قهوه‌های مختلف با هم متفاوت است و از آن جایی که خیلی از افرادی که به صورت دائمی قهوه می‌نوشند دوست دارند اطلاعات دقیقی در مورد کالری انواع قهوه داشته باشند و می‌خواهند بدانند قهوه چه قدر کالری دارد؟

ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد میزان کالری قهوه صحبت کنیم و این نوشیدنی را به طور کامل به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر با این نوشیدنی فوق‌العاده آشنا شوید و بتوانید از خواص آن به بهترین نحو ممکن بهره‌ ببرید.

میزان کالری قهوه

اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد میزان کالری قهوه صحبت کنیم باید بگوییم که خود قهوه کالری زیادی ندارد و نمی‌تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود. اما همان‌طور که می‌دانید، این نوشیدنی معمولاً به همراه یک سری مواد افزودنی سرو می‌شود و افراد محدودی از قهوه خالص استفاده می‌کنند.

هر فنجان قهوه چقدر کالری دارد؟

یک فنجان قهوه برابر با ۲۴۰ میلی‌لیتر است. در این مقدار قهوه، بسته به نوع دانه قهوه کالری وجود دارد. از این رو نمی‌توان به صورت کلی در مورد این موضوع صحبت کرد. اینک برای این که دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم در ادامه کالری انواع مختلف قهوه را به صورت جداگانه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

کالری قهوه چقدر است؟

میزان کالری قهوه‌های با توجه به نوع رست و دم آوری آنها به متفاوت، که در جدول زیر به بررسی کالری انواع قهوه می‌پردازیم:

انواع قهوهمیزان کالری قهوه (KCal) 
کالری قهوه ترک18
کالری شیر قهوه56
کالری قهوه فوری2
کالری قهوه اسپرسو20
کالری قهوه گلد15
کالری موکا129
کالری قهوه فوری نسکافه7
کالری شیر قهوه بدون شکر8
کالری قهوه فرانسه10
کالری قهوه آمریکانو2
کالری قهوه لاته72
کالری قهوه کلاسنو56.8
کالری کارامل ماکیاتو12
کالری قهوه دالگونا2 تا 5
کالری قهوه هسته خرما13
کالری آیس کارامل ماکیاتو6
کالری آیس آمریکانو9
کالری قهوه لاته16
کالری فلت وایت180
کالری لاته ماکیاتو52
کالری آیس کافی70-100

در حالی که یک فنجان قهوه با شیر اضافه شده، مانند لاته یا کاپوچینو، می تواند بین 80 تا 100 کالری داشته باشد. البته باید توجه داشت که میزان کالری نوشیدنی قهوه با توجه به عواملی مانند نوع دانه های قهوه، میزان شکر یا سیروپ استفاده شده در آن می تواند متفاوت باشد.

کالری سوزی قهوه

یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که در مورد قهوه مطرح می‌شود، این است که آیا این ماده واقعاً خاصیت کالری سوزی دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بارها دیده شده که نوشیدن مستمر و مداوم قهوه موجب کاهش وزن شده است. دلیل آن نیز این است که دانه قهوه حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای کافئین است و می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

به همین دلیل است که افراد چاق برای این که بتوانند وزن خود را سریع‌تر کاهش بدهند، حتماً قبل از ورزش روزانه خود، یک فنجان قهوه می‌نوشند. البته ناگفته نماند که نوشیدن قهوه قبل از ورزش، فواید مهم دیگری نیز دارد که به طور مثال هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کاهش اشتها

نوشیدن قهوه باعث می‌شود که اشتها فرد برای خوردن خوراکی‌های پر کالری به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

۲. بالا بردن کیفیت کارایی مغز

یکی دیگر از مزیت‌های مهم قهوه این است که مغز را تحریک می‌کند و کیفیت کارایی آن را افزایش می‌دهد.

۳. بهبود گردش خون

از دیگر مزیت‌های قهوه برای ورزش‌کاران این است که فرآیند گردش خون را بهبود می‌بخشد و احتمال بروز عارضه‌هایی مثل فشار خون بالا را به حداقل می‌رساند.

۴. تسکین درد عضلات

اگر افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند و ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند، قبل از شروع تمرینات خود یک فنجان قهوه بنوشند در حین تمرین کردن عضلات آن‌ها کمتر درد می‌گیرد و می‌توانند با قدرت بیشتری به تمرینات خود ادامه بدهند.

۵. افزایش سرعت

مزیت دیگری که قهوه برای ورزشکاران دارد این است که سرعت عملکرد آن‌ها را افزایش می‌دهد و مقدمات لازم برای موفق شدن آن‌ها را فراهم می‌کند.

کدام قهوه‌ها خاصیت کالری سوزی دارند؟

انواع قهوه های مناسب چربی سوزی و کاهش وزن دارند عبارتند از:

۱. قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو یکی از غلیظ‌ترین انواع قهوه است. این نوع قهوه طعمی تلخ و رنگی سیاه دارد. کالری آن‌ نیز در مقایسه با سایر انواع قهوه خیلی کم‌تر است. با نوشیدن این قهوه Espresso میزان سوخت و ساز بدن به صورت مشهودی افزایش پیدا می‌کند و کالری‌های اضافی بدن دفع می‌شوند.

۲. قهوه سبز

یک نوع دیگر از قهوه‌هایی که باعث کاهش کالری بدن می‌شود، قهوه سبز یا خام است. این نوع قهوه که از دانه نرسیده و کال قهوه درست می‌شود حاوی یه نوع اسید خاص به نام کلروژنیک است. این نوع  اسید گلوکز بدن را آزاد می‌کند و چربی‌های اضافی را می‌سوزاند.

۳. قهوه گانودرما

یک نوع دیگر از قهوه‌هایی که موجبات کاهش وزن را فراهم می‌کند، قهوه گانودرما است. این نوع قهوه از پودر گانودرمای قرمز ساخته می‌شود و علاوه بر کاهش وزن و سوزاندن کالری،‌ فواید زیادی برای بدن دارد. به همین دلیل نیز در حال حاضر محبوبیت زیادی میان مصرف کنندگان قهوه دارد و جزء قهوه‌های پرفروش به حساب می‌آید.

۴. قهوه عربیکا

قهوه دیگری که می‌تواند باعث کاهش وزن بدن بشود، قهوه عربیکا است که جزء اولین نمونه‌های قهوه به شمار می‌آید و طعم و عطر بی‌نظیری دارد. با نوشیدن مداوم این قهوه میزان کالری‌سوزی بدن افزایش پیدا می‌کند.

۵. قهوه ترک

آخرین نوع قهوه‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، قهوه ترک است. این نوع قهوه حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای پتاسیم و منیزیم است. جالب است بدانید که قهوه ترک علاوه بر کاهش وزن، میزان قند خون را نیز تنظیم می‌کند و میل به خوردن شیرینی‌جات را کاهش می‌دهد.

تذکر: به هیچ وجه در خوردن قهوه زیادی روی نکنید، چرا که خوردن بیش از حد این نوشیدنی می‌تواند عملکرد بدن را تحت شعاع قرار دهد و مشکلات جدی برای بدن به وجود بیاورد.

سخن پایانی

در این متن قهوه که یک نوشیدنی استثنایی و فوق العاده است را به طور کامل به شما معرفی کردیم و در مورد میزان کالری قهوه های مختلف صحبت کردیم. هدفمان نیز این بود که مصرف کننده های این نوشیدنی بهتر با این نوشیدنی آشنا شوند و خواص آن را بشناسند.

منابع:

5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • کالری قهوه با شیر چقدر است؟

    قهوه با شیر، تقریباً 80-100 کالری دارد.

  • کالری قهوه ترک چقدر است؟

    قهوه ترک تقریباً 40 کالری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *