طبع قهوه چیست؟ سرد است یا گرم؟

طبع قهوه یکی از مواردی است که معمولاً افرادی که دچار طبع بسیار گرم و یا بسیار سرد هستند، ترجیح می‌دهند در مورد آن بیشتر بدانند. داشتن اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌تواند به سلامتی افراد کمک کند. به طور مثال اگر شما طبع بسیار گرمی داشته باشید و دائماً نیز غذا‌هایی با طبع گرم مصرف کنید، این موضوع سبب می‌شود تا سلامتی شما با خطری جدی روبرو شود. به همین دلیل نیز باید هم طبع خودتان و هم طبع غذا‌هایی که مصرف می‌کنید را هرچه بهتر و دقیق‌تر بدانید.

 منظور از طبع قهوه چیست؟

طبع قهوه چیست؟

طبع قهوه به طور کلی سرد است؛ این موضوع در خصوص تمامی انواع قهوه‌ ها نیز صدق می‌کند و فرقی نمی‌کند که اسپرسو باشد و یا آن که از نوع قهوه ترک و عربیکا باشد. طبع یک ماده غذایی معمولاً با تاثیری که بر روی بدن از خودش برجای می‌گذارد، مشخص می‌شود، به همین دلیل نیز باید بدانید که قهوه مصرف شده توسط شما، می‌تواند چه تاثیراتی را بر روی بدن شما بگذارد.

البته این موضوع را نیز نباید نادیده بگیرید، که گاهی اوقات یک ماده غذایی دارای طبع سرد و مرطوب بوده و گاهی اوقات نیز دارای طبع سرد و خشک است. هر کدام از این مواد می‌توانند یک اثر مشخص را از خودشان بر جای بگذارند. قهوه از نوع مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی است که دارای طبع سرد و خشک می‌باشد و بهتر است در مصرف آن حتماً کنترل زیادی داشته باشید که دچار بیماری‌ها و مشکلات مختلف نشوید.

آشنایی با طبع قهوه های مختلف

نام قهوهطبع یا مزاج
قهوه اسپرسوسرد
قهوه ترکسرد
قهوه عربیکاتازه آن طبع گرم و رست شده آن طبع سرد
طبع نسکافهسرد
طبع قهوه فوریسرد
طبع قهوه دلهسرد
طبع قهوه سبزسرد
قهوه تلخسرد
طبع قهوه گانودرماسرد

چگونه طبع قهوه را گرم کنیم؟

سرد و خشک بودن طبع قهوه می‌تواند برای برخی از افراد مشکل ساز باشد. بنابراین توصیه می‌شود برای رفع سردی و گرم کردن طبع این نوشیدنی محبوب از مواد طعم دهنده و غذایی زیر استفاده نمایید.

  1. ترکیب هل و گلاب
  2. زعفران دم کرده
  3. زنجبیل
  4. دارچین

جمع‌بندی

در پاسخ به این سوال که طبع قهوه گرمه یا سرد متوجه شدید که طبع قهوه سرد و خشک بوده و می‌تواند بر روی بدن افرادی که دارای طبع سرد هستند، اثرات منفی بگذارد. به طور مثال افرادی که کمبود وزن دارند و یا دچار بیماری‌هایی همچون کم خونی می‌باشند، نباید از قهوه، کاپوچینو، شکلات و… استفاده کنند و یا استفاده آن‌ها در حداقل میزان باشد.

با این وجود اگر طبع شما گرم است و نیاز به مصرف قهوه و انواع مشتقات آن دارید، بهتر است آن را از فروشگاه‌هایی تهیه کنید که از بابت کیفیت محصولات آن‌ها کاملاً مطمئن هستید. یک نکته مهم دیگر نیز آن است که قهوه را با مقدار کم، تهیه کرده و سعی کنید تا از خرید انواع پودر قهوه آماده، خودداری کنید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *