قهوه آفوگاتو چیست

همه چیز در مورد آفوگاتو

ایتالیایی‌ها از عاشقان قهوه به شمار می‌آيند و مدل‌های مختلف قهوه نیز از همین کشور سرچشمه گرفته است. یکی از مهم‌ترین محبوب‌ترین قهوه‌های ایتالیایی، آفوگاتو (Affogato) نام دارد که طعم بی‌نظیر ترکیب بستنی و قهوه آن بسیاری از علاقه‌مندان به قهوه را جلب کرده است.

اگر شما هم دوست دارید بیشتر در مورد قهوه آفوگاتو و ترکیبات، طرز تهیه، میزان کالری و طرز خوردن آن بدانید، ادامه مقاله را از دست ندهید!

آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو چیست

کافه آفوگاتو یکی از انواع قهوه ایتالیایی محسوب می‌شود که از ترکیب بستنی و قهوه اسپرسو درست شده است. باید گفت که آفوگاتو یکی از جذاب ترین نوع دسر ها برای سفارش در کافی شاپ است؛ اسکوپ بستنی که بر روی شات اسپرسو غوطه ور شده است و در هنگام خوردن آن، طعم شیرین وانیل و مزه قهوه شما را مجذوب خود خواهد کرد.

✅ نامقهوه آفوگاتو
✅ تعریفدسر ایتالیایی با بستنی و قهوه
✅ مواد لازمژلاتو وانیلی، اسپرسو
✅ روش تهیهقرار دادن بستنی بر روی قهوه
✅ پروفایل طعمترکیبی از ژلاتوی کرمی و اسپرسو قوی

بسیاری از افراد با دیدن کافه آفوگاتو قطعاً به یاد یک فنجان کاپوچینو و یا ماکیاتو می‌افتید. این بدان دلیل است که ساختار کلی این قهوه بسیار شبیه به هم است. ترکیب طعمی آفوگاتو موجب شده است تا این قهوه هم در بین بزرگسالان و هم در بین کودکان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد. نمی‌توان به یک کافه ایتالیایی رفت و نام آفوگاتو را در منوی آن کافه مشاهده نکرد.

معنی آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنی غرق شده در آب است. این نام به دلیل ماهیت کلی قهوه آفوگاتو به آن داده شده است، زیرا بستنی یا ژلاتو در درون شات اسپرسو به نوعی غرق می‌‌شود. جالب است بدانید که کلمه آفوگاتو تا زمان 1992 جزو فرهنگ لغت زبان انگلیسی نشده بود، اما با افزایش محبوبیت قهوه آفوگاتو این کلمه هم ‌اکنون در دیکشنری‌های بسیار بزرگی همچون OXFORD ADVANCED LEARNER’S نیز مشاهده می‌شود. 

یک فنجان آفوگاتو چند کالری دارد؟

میزان کالری آفاگاتو

یکی از مهم‌ترین مواردی که همواره از ما سوال می‌شود آن است که این قهوه در حالت استاندارد چند کالری دارد. با توجه به اینکه در این قهوه علاوه بر دانه‌های قهوه از بستنی یا ژلاتو نیز استفاده می‌کنند باید گفت که کالری آن چیزی حدود 318 کالری دارد.

مواد موجود در کافه آفوگاتومقدار
انرژی۲ کالری
کربوهیدرات۰.۳ گرم
چربی۰.۰ گرم
پروتئین۰.۳ گرم
کافئین۹۵ میلی‌گرم

ترکیبات نوشیدنی آفوگاتو چیست؟

ترکیب اصلی یا اورجینال کافه آفوگاتو شامل بستنی وانیلی و یک شات اسپرسو با حرارت بالا است. در واقع پس از تهیه شدن اسپرسو مقداری بستنی وانیلی به آن اضافه می‌شود و نتیجه نهایی آفوگاتو خواهد بود. در بخش‌هایی از اروپا به جای استفاده از بستنی وانیلی به سراغ ژلاتو رفته‌اند. هرچند طعم این نوع قهوه با مورد اصلی فرق دارد، اما در هر حال طرف‌داران خاصی را به خود جلب کرده است.

طرز تهیه آفوگاتو به ساده ترین روش

برای درست کردن آفوگاتو تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ۱-۲ پیمانه بستنی وانیلی را در یک فنجان بریزید.
  • یک شات اسپرسو داغ روی بستنی بریزید.
  • بلافاصله سرو کنید.

تبریک میگم، به همین راحتی در خانه خود یک قهوه آفوگاتو خوشمزه را درست کردید!

سخن پایانی

تمام تلاش خود را کردیم تا به این پرسش که آفوگاتو چیست پاسخ صحیحی بدهیم. به طور کلی می‌توان گفت که کافه آفوگاتو یکی از پرطرف‌دارترین قهوه‌های ایتالیایی به شمار می‌آيد که می‌توان آن را با ترکیب کردن یک شات اسپرسو با حرارت بسیار بالا و موادی همچون بستنی تهیه کرد. آفوگاتو طعم بی‌نظیری داشته و حتماً ارزش این دارد که حداقل یک‌بار آن را به طور کامل امتحان کنید!

منبع: perfectdailygrind.com

4.7/5 - (3 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا قهوه آفوگاتو چاق کننده است؟

    نه، مصرف قهوه آفوگاتو به تنهایی به طور مستقیم چاق کننده نیست. اما اگر با شیر و شکر مصرف شود، می تواند به مصرف کالری بالا منجر شود که در نتیجه باعث افزایش وزن شود.

  • فرق آفوگاتو با لاته چیست؟

    فرق آفوگاتو با لاته این است که در آفوگاتو، علاوه بر اسپرسو، بخشی از شیر نیز با بخار گرم شده و به طور ملایم به قهوه اضافه می شود. در حالی که در لاته، نسبت قهوه به شیر بیشتر است و شیر با بخار گرم به طور کامل تلخی قهوه را پوشش می دهد.

  • آیا آفوگاتو برای سفارش در کافی شاپ مناسب است؟

    بله، آفوگاتو یک گزینه خوب برای سفارش در کافی شاپ است، به ویژه برای کسانی که دوست دارند مقداری از شیر داغ و بستنی در قهوه‌شان حضور داشته باشد.

  • آفوگاتو بهتر است یا کرامل ماکیاتو؟

    آفوگاتو بیشتر شیری است و دارای طعم ملایمتری است در حالی که کرامل ماکیاتو شیر و کره شیرینی بیشتری دارد و طعم شیرینتری دارد.

  • فرق آفوگاتو با کافه گلاسه چیست؟

    مهم‌ترین فرق این دو مورد را می‌‌توان در دمای کلی قهوه دانست. برای تهیه آفوگاتو نیاز به قهوه داغ با حرارت بالا وجود دارد، در حالی که کافه گلاسه معمولاً با قهوه اسپرسو سرد ساخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *