همزدن موکا

آیا موکا را باید هم زد؟ 

قهوه موکا دارای خاص ترین طعم نوشیدنی های بر پایه اسپرسو است. این قهوه دارای ساختاری لایه است، به همین علت برخی از افراد تمایل به هم زدن قهوه موکا دارند. اینکه آیا قهوه موکا را باید هم زد؟ یا بالعکس، سوالی است که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت. 

آشنایی کوتاه با قهوه موکا

معرفی قهوه موکا

قهوه موکا یکی از محبوب ترین نوشیدنی های بر پایه اسپرسو است. این نوشیدنی با ترکیب مقداری سیروپ شکلات، اسپرسو، شیر و کمی خامه تهیه می شود. به صورت کلی می توان گفت: این قهوه دارای طعمی تلخ و مرکباتی است. به همین علت بسیاری از افراد تمایل به نوشیدن آن دارند. همچنین در فصل های گرم این قهوه به صورت خنک و به عنوان آیس موکا ارائه می شود. و مواد افزودنی برای تهیه این نوع قهوه توسط باریستا یا به سلیقه مشتری متغیر هستند.

آیا باید قهوه موکا را هم زد؟

آیا باید قهوه موکا را هم زد

همانطور که اشاره شد، قهوه موکا از چند لایه تشکیل شده است. در تهیه قهوه موکا، لایه اول این نوشیدنی اسپرسو خواهد بود و در ادامه به ترتیب مقداری شکلات یا سیروپ، شیر فوم گرفته شده و خامه به ترکیب اضافه می شود. 

باریستا با رعایت ترتیب نام برده، فقط اقدام به تزئین نوشیدنی می کند. بنابراین هم زدن موکا یا عدم ترکیب آن بر عهده خود فرد است.

با این حال لازم به ذکر است که بسیاری از افراد تمایل به ترکیب کردن ساختار تشکیل دهنده موکا دارند. به همین علت برای لذت بردن از قوام بالا موکا، طعم تلخ و مرکباتی آن اقدام به همزدن نوشیدنی مذکور می کنند. 

چکیده مطلب

موکا به عنوان قدیمی ترین قهوه های عربیکا شناخته می شود. این نوشیدنی دارای ساختاری لایه ای است به همین علت برخی از افراد درباره هم زدن این قهوه ابهاماتی دارد. اما درباره پاسخ به پرسش آیا قهوه موکا را باید هم زد؟ باید گفت: هم زدن این نوشیدنی کاملا سلیقه ای است.

4/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا قهوه موکا غیر رژیمی است؟

    با توجه به مصرف شیر و شکلات برای تهیه این نوشیدنی، می توان گفت: موکا دارای کالری بالایی است. بنابراین بهتر است برای کاهش کالری از شکلات تلخ و شیر کم چرب استفاده شود.

  • ترکیبات قهوه موکا چیست؟

    قهوه موکا از ترکیب اسپرسو، شیر، سیروپ های طعم دهنده، پودر شکلات و خامه تهیه می شود. البته مواد افزودنی به این قهوه وابسته به سلیقه متقاضی و مسئول بار گرم متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *