طرز تهیه آیس لاته به ۲ روش متفاوت

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های بر پایه قهوه آیس لاته است. این نوشیدنی محبوب در فصل‌های گرم بهار و تابستان از تقاضا و محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. لاته خنک به عنوان یک جایگزین مناسب برای افرادی است که مجاز به مصرف مستقیم شیر و انواع لبنیات نیستند. با توجه به محبوبیت زیاد و تقاضا بالا این نوشیدنی، در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی طرز تهیه آیس لاته با استفاده از دستگاه اسپرسو و قهوه فوری بپردازیم.

چگونه آیس لاته درست کنیم؟

طرز تهیه آیس لاته

آیس لاته شناخته شده‌ترین نوشیدنی سرد بر پایه اسپرسو است. این نوشیدنی به دارا بودن یک لایه فوم شیر شهرت دارد. جهت درست کردن آیس لاته استفاده از شیر، یک یا دو شات اسپرسو و شکر ضرورت دارد. با این حال وابسته به سلیقه افراد، می‌توان مواد طعم دهنده متعددی به این نوشیدنی اضافه کرد.

زمان آماده سازیکمتر از 5 دقیقه
میزان سختیآسان
شیوه سروسرد
میزان کالری190 کیلو کالری

۱. طرز تهیه آیس لاته با دستگاه اسپرسو ساز

درست کردن آیس لاته با دستگاه اسپرسو ساز

در قسمت قبلی به اصلی‌ترین مواد اولیه جهت تهیه یک آیس لاته لذیذ و خوش عطر اشاره شد. این نوشیدنی محبوب با پیروی از ساده‌ترین روش‌ها و با استفاده از یک دستگاه اسپرسو ساز یا بدون استفاده از هر نوع تجهیزات خاصی تهیه می‌شود. در ادامه به آموزش آیس لاته با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای تهیه آیس لاته

  • اسپرسو: 1 شات
  • یخ: به مقدار لازم
  • شکر: 1 الی 2 قاشق غذا خوری (در صورت تمایل)
  • شیر: نصف لیوان

مراحل تهیه نوشیدنی آیس لاته

مرحله اول: تهیه یک شات اسپرسو

با استفاده از دستگاه اسپرسوساز، به مقدار یک شات اسپرسو پودر قهوه را عصاره گیری نمایید.

مرحله دوم: آماده سازی شیر

جهت فوم دار کردن شیر می‌توانید از نازل بخار استفاده نمایید و سپس صبر کنید تا شیر کمی خنک شود. البته در برخی از مواقع جهت فوم دار کردن شیر می‌توان از فرنچ پرس استفاده کرد.

مرحله سوم: ترکیب کردن اسپرسو و شیر

پس از فوم دار کردن شیر و تهیه یک شات اسپرسو، می‌توانید هر دو این نوشیدنی‌ها را با هم ترکیب نمایید.

مرحله چهارم: افزودن مواد طعم دهنده و یخ

جهت طعم دار کردن آیس لاته می‌توان از مقداری شکر، سیروپ‌های طعم دهنده و خامه استفاده کرد. البته قبل از افزودن این مواد خوش طعم لازم به چند تکه یخ را داخل ترکیب قرار دهید.

۲. طرز تهیه آیس لاته با قهوه فوری

تهیه آیس لاته با قهوه فوری

سریع‌ترین روش برای تهیه یک لیوان نوشیدنی آیس لاته، استفاده از قهوه فوری است. در واقع با استفاده از این روش هیچ نیازی به وقت گذاشتن برای دم آوری قهوه نخواهد بود. همچنین این روش به عنوان طرز تهیه آیس لاته در خانه شناخته می‌شود؛ جهت تهیه آیس لاته بدون استفاده از دستگاه باید به روند زیر اقدام کنید:

مواد لازم برای تهیه آیس لاته

  • پودر قهوه فوری: 2 قاشق غذاخوری
  • آب جوشیده: به مقدار لازم
  • شیر: نصف یک لیوان
  • پودر کاکائو: به مقدار دلخواه

۳. روند تهیه آیس لاته با قهوه فوری یا گلد

مرحله اول: تهیه قهوه

جهت تهیه یک یا دو شات قهوه فوری، تنها لازم است پودر قهوه را با مقداری آب ترکیب نمایید. بهتر است قهوه را برای مدتی در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: شیک کردن شیر

جهت فوم دار کردن یا شیک کردن شیر تنها کافی است آنرا در فرنچ پرس قرار دهید و چندین بار پمپاژ کنید. همچنین می‌توانید مقداری شیر را در بطری قرار داده و اقدام به تکان دادن آن نمایید.

مرحله سوم: ترکیب شیر و قهوه

در این مرحله پس از خنک شدن قهوه و فوم دار کردن شیر می‌بایست اقدام به ترکیب این دو نوشیدنی نمایید.

مرحله چهارم: افزودن یخ و مواد طعم دهنده

پس از انجام ترکیبات لازم می‌توانید مقداری پودر کاکائو یا پودر نسکافه را جهت طعم دار کردن نوشیدنی به آن بیافزایید. البته در این مرحله لازم است چند قطعه یخ را به ترکیب اضافه نمایید.

خلاصه مطلب

آیس لاته یک نوع نوشیدنی سرد و محبوب است که با استفاده از کمترین تجهیزات و در کمترین زمان ممکن تهیه می‌شود. همانطور که اشاره شد، روند و طرز تهیه آیس لاته با استفاده از دستگاه اسپرسوساز یا بدون استفاده از هر نوع تجهیزات خاص و حرفه‌ای امکان پذیر است. جهت تهیه این نوشیدنی فراهم کردن مقداری شیر، یک الی دو شات اسپرسو و مقداری مواد طعم دهنده ضرورت دارد.

منبع: athome.starbucks

4.5/5 - (2 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا آیس لاته فقط قهوه و شیر است؟

    آیس لاته از ترکیب قهوه و شیر به علاوه افزودن برخی از مواد طعم دهنده همچون: پودر کاکائو، پودر کاپوچینو، شکر و خامه تهیه می‌شود.

  • آیا طرز تهیه آیس لاته و آیس کافی مثل هم است؟

    تهیه این دو نوع نوشیدنی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد اما می‌بایست در نظر داشت که مقدار شیر مورد استفاده برای تهیه یک لیوان آیس لاته بسیار زیاد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *