ایس لاته نوشیدنی از ترکیب قهوه اسپرسو و شیر یخ است

آیس لاته چیست؟ و تفاوت آن با لاته معمولی چیست؟

وقتی به فصول گرم سال می‌رسیم، نوشیدن یک جرعه نوشیدنی خنک و خوشمزه بسیار دلچسب می‌شود. از بین نوشیدنی‌های مختلف آیس لاته دارای ویژگی‌ها و طعم منحصر به فرد خود است. روش‌های کاملاً مختلفی برای تولید قهوه آیس لاته وجود دارد، اما باید پیش از هر چیز به این پرسش پاسخ دهیم که ایس لاته چیست؟ اگر قصد آشنایی بیشتر با این نوشیدنی خوشمزه را دارید، ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

آیس لاته نوشیدنی بر پایه قهوه اسپرسو است.

ایس لاته چیست؟

ایس لاته را می‌توان یک ورژن خاص از لاته معمولی دانست که دارای ترکیبی سرد است. در درون این نوشیدنی می‌توان مواد مختلفی همچون اسپرسو، شیر سرد و یخ را یافت. شما می‌توانید انواع مختلفی از شیرین‌کننده‌های طبیعی را به این نوشیدنی اضافه کنید تا طعم آن از قبل هم خوشمزه‌تر شود. بهره‌گیری از شیر سرد یا شیر با دمای پایین موجب می‌شود تا تولید آيس لاته نسبت به کافه لاته زمان کم‌تری ببرد.

از انواع آیس لاته های میتوان به آیس لاته شکلاتی، آیس لاته کرامل اشاره کرد.

انواع آیس لاته

آیس لاته را می‌توان از جمله محدود نوشیدنی‌های خاصی دانست که هر کاربری می‌توان طعم آن را با توجه به سلیقه خود تغییر داد. همین امر موجب به وجود آمدن انواع مختلفی از این نوشیدنی شده است. در واقع شما می‌توانید با ترکیب کردن مواد مختلف قهوه مدنظر خود را تولید کنید.

انواع مختلفی از نوشیدنی لاته در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. از جمله این موارد می‌توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • آیس لاته شکلات
  • آیس لاته کارامل
  • آیس لاته اسپانیایی
  • آیس لاته توت فرنگی
  • آیس لاته وانیل

مدل اسپانیایی این نوشیدنی با نام Iced Spanish latte نیز طرف‌داران خاص خود را دارد. جالب است بدانید که این نوشیدنی برای سالیان متمادی به عنوان یکی از پرطرف‌دارترین قهوه‌های موجود در بین کشورهای اسپانیایی‌زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ترکیب این نوشیدنی از شیر تغلیظ شده نیز بهره گرفته می‌شود که موجب خوش‌طعم‌تر شدن آن شده است.

آیس لاته کارامل در واقع آیس لاته معمولی است که به آن کارامل اضافه می‌شود.

۱. آیس لاته کارامل

اگر عاشق کارامل هستید، خبر خوبی برای شما داریم. شما می‌توانید از این محصول در نوشیدنی مدنظر خود استفاده کنید. میزان کاراملی که در درون نوشیدنی خود می‌ریزید بستگی به سلیقه شما دارد. این مقدار می‌تواند خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. مهم‌ترین چیز آن است که میزان بالای کارامل نباید طعم اصلی قهوه را به طور کلی از بین ببرد.

آیس لاته شکلاتی از ترکیب آیس لاته معمولی به همراه سس شکلات درست می‌شود

۲. آیس لاته شکلاتی

برای تهیه این نوشیدنی از سس شکلات استفاده می‌شود. این نوشیدنی شکلاتی دارای طعم قوی شکلات است و بسیاری از کودکان طرف‌دار آن هستند. طرز تهیه این نوشیدنی نیز شباهت بسیار زیادی به همان ترکیب اصلی دارد.

طرز تهیه آیس لاته

طرز تهیه آیس لاته

برای درست کردن آیس لاته، به حداقل دو شات اسپرسو، صد میلی‌لیتر شیر، مقداری یخ و مقداری شکر به میزان دلخواه نیاز داریم. در مرحله اول باید دو شات اسپرسو را تهیه کرده و در گام بعدی یک میزان از شکرهای خود را در درون آن بریزید.

مرحله بعدی شامل ریختن مقداری یخ به درون ترکیب مزبور است. این یخ باید تازه باشد تا طعم اسپرسو شما قوی باقی بماند. گام آخر نیز افزودن شیر به این ترکیب خواهد بود. این ترکیب را به خوبی با هم مخلوط نمایید. حال آن را بنوشید تا بتوانید از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

آیس لاته و آیس موکا

فرق آیس لاته و آیس موکا چیست؟

برای شناخت آیس لاته و ایس موکا تنها کافی است تعریف کلی ایس موکا (Iced mocha) را بشناسید، تا بتوانید تفاوت این دو مورد را از هم تشخیص دهید. آیس موکا را می‌توان نوع شکلاتی ایس لاته دانست.

در ترکیب این نوشیدنی می‌توان مواد مختلفی همچون پودر کاکائو و سس شکلات را پیدا کرد. بعضی از افراد به جای پودر کاکائو و یا سس شکلات در درون ایس موکای خود شیر شکلات مي‌ریزند. این امکان وجود دارد که در درون ایس موکای خودتان از خامه هم بهره گیرید.

آیس لاته و آیس کافی

فرق آیس لاته و آیس کافی در چیست؟

حال که به طور کلی با انواع آیس لاته آشنا شده‌اید، بیایید به دو نقطه تمایز اصلی بین این نوشیدنی و ایس کافی نیز اشاره کنیم. به طور کلی باید گفت که آیس کافی همان قهوه معمولی خواهد بود‌ با این تفاوت که دمای آن نسبت به دمای قهوه معمولی بسیار پایین‌تر است. در واقع ایس کافی به هیچ وجه داغ نیست و در درون آن یخ نیز استفاده می‌شود.

اولین نقطه تمایز بین آیس لته و ایس کافی آن است که برای درست کردن آیس کافی مقدار بسیار کمتری از شیر به ترکیب مدنظر افزوده می‌شود. شما می‌توانید این نوشیدنی را حتی بدون شیر نیز تهیه کنید. این درحالی است که برای تولید آیس لاته حتماً باید از شیر استفاده شود.

دومین نقطه تمایز بین این دو نوشیدنی محبوب نیز به کم‌تر بودن قهوه در درون آیس لاته بازمی‌گردد. مقدار قهوه موجود در ترکیب اصلی نسبت به آیس کافی بسیار پایین‌تر است. طعم کلی قهوه در آیس کافی بیشتر از همان ترکیب اصلی حس می‌شود، زیرا در آن از قهوه بیشتری استفاده شده است.

سخن پایانی

آیس لاته یکی از بهترین نوشیدنی‌های موجود برای روزهای گرم است. این نوشیدنی با طعم بسیار خنک و خوشمزه خود می‌تواند کل خستگی روزانه را از تن شما بیرون کند. خبر خوب آن است که تهیه این نوشیدنی دشوار نیست و بسیار از افراد می‌توانند به سادگی آن را تهیه کنند. در واقع تهیه این نوشیدنی یک انتخاب عالی برای افرادی به شمار می‌آید که قصد دارند بدون طی کردن مراحل پیچیده مربوط به آماده کردن شیر و … نوشیدنی خاص و فوق‌العاده‌ای را سرو نمایند.

در این متن به نحوه تهیه قهوه آیس لاته پرداختیم و گفتیم که این قهوه دارای مدل‌های مختلفی است. همچنین به این پرسش که ایس لاته چیست پاسخ دادیم. اگر تا کنون این نوشیدنی جذاب را تهیه نکرده‌اید، همین الان دست به کار شوید و با تهیه یک ایس لاته وانیلی یا شکلاتی، طعم بی‌نظیر آن را بچشید.

منابع:

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *