فرق قهوه گلد و اسپرسو

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو

قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب در سراسر جهان است و به عنوان یک نوشیدنی طبیعی، دلپذیر و انرژی‌بخش شناخته می‌شود. نوشیدنی‌های بر پایه قهوه از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.

در بین تمامی این نوشیدنی‌ها دو نوع قهوه بسیار معروف به نام “قهوه گلد” و “اسپرسو” وجود دارند که از شباهت‌ها و تفاوت‌ها بسیاری برخوردار هستند. در این مطلب، قصد داریم به بررسی تفاوت قهوه گلد و اسپرسو بپردازیم.

مقایسه قهوه گلد و اسپرسو

تفاوت قهوه گلد و اسپرسو

قهوه گلد و اسپرسو از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. طعم هر دو نوع این نوشیدنی‌های پر کافئین تلخ است و دارای عطری بسیار دلپذیر هستند. از هر دو نوع این نوشیدنی‌ها را می‌توان به عنوان پایه تهیه سایر نوشیدنی‌ها استفاده کرد. با این حال باید در نظر داشت که قهوه اسپرسو و گلد دارای تفاوت‌های مشهودی در زمینه‌های زیر هستند.

  1. روند تهیه نوشیدنی‌ها
  2. ترکیبات مورد استفاده در تهیه آن‌ها
  3. مقدار کالری موجود در هر نوع قهوه

1. روند تهیه نوشیدنی اسپرسو و قهوه گلد

فرق اسپرسو و قهوه گلد در روش درست کردن

اسپرسو یک نوشیدنی کوتاه و غلیظ است که با استفاده از دستگاه اسپرسو تهیه می‌شود. در این فرآیند، آب با فشار بالا به سرعت از طریق قهوه‌گیر (گریند قهوه بسیار ریز) عبور می‌کند. این فشار بالا باعث استخراج سریع و موثر ترکیبات قهوه از قهوه ساز و تهیه قهوه اسپرسو در خانه می‌شود.

در مقابل قهوه گلد، همانند روش درست كردن قهوه فوري، به طور معمول توسط روش آب جوشیده تهیه خواهد شد. در این روش، قهوه خردشده در آب گرم قرار می‌گیرد و به مدت طولانی‌تری حالت غلظت مناسب را می‌گیرد. این فرآیند به قهوه فرصت می‌دهد تا تمامی مزایای و طعم‌های خود را منتقل کند.

2. مقایسه ترکیبات قهوه اسپرسو و گلد

تفاوت ترکیبات قهوه اسپرسو و قهوه گلد

همانطور که در ابتدا متن نیز اشاره شد، هر دو نوع این نوشیدنی‌ها دارای طعمی تلخ هستند. اسپرسو علاوه بر دارا بودن طعم تلخ، از غلظت بسیار زیاد و لایه‌های کرمی ناشی از فرآِیند تهیه آن برخوردار است. در مقابل قهوه گلد بسیار رقیق‌تر از اسپرسو است. همچنین مقدار اسیدیته موجود در این نوشیدنی موجب بروز تفاوت مشهودی در طعم آن می‌شود.

تنوع طعم قهوه گلد یا فوری

در جهت تکمیل اطلاعات فوق، لازم به ذکر است که برخی از تولیدکنندگان برای افزایش تنوع محصولات خود از مواد طعم دهنده برای تهیه و آماده سازی قهوه گلد استفاده می‌کنند.

بنابراین دور از اتنظار نیست که قهوه‌های گلد را با طعم توت فرنگی، شکلات و مغزهای خوراکی تهیه نمایید. البته باید در نظر داشت که استفاده از این مواد طعم دهنده تنها برای کاهش طعم تلخ این نوشیدنی محبوب است.

3. مقایسه مقدار کالری قهوه اسپرسو و گلد

بررسی تفاوت مقدار کالری قهوه اسپرسو و گلد

با توجه به روند تهیه اسپرسو، دور از انتظار نیست که این نوشیدنی از کالری بسیار ناچیزی برخوردار باشد. به صورت دقیق‌تر باید گفت: مقدار آب موجود در این نوشیدنی هم بسیار محدود است.

حتما بخوانید: طبع قهوه گلد سرد است یا گرم؟

به گونه ای که تنها 30 میلی لیتر آب در هر فنجان اسپرسو وجود دارد. در مقابل قهوه گلد دارای طیف متنوعی از کالری است که می‌تواند بسیار بیشتر از یک فنجان اسپرسو باشد.

چکیده مطلب

در این مطلب به بررسی تفاوت قهوه گلد و اسپرسو پرداخته شد. تفاوت‌ها و مقایسه بین قهوه گلد و اسپرسو به عوامل مختلفی از جمله فرآیند تهیه، طعم، ترکیبات و مقدار کالری بستگی دارد. هر کدام از این نوشیدنی‌ها دارای ویژگی‌ها و طعم‌های منحصر به فرد خود هستند و انتخاب بین آن‌ها بستگی به سلیقه شما دارد.

منبع: nescafe

1/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا قهوه گلد از اسپرسو تلخ تر است؟

    قهوه گلد دارای طعمی تلخ است اما باید در نظر داشت تلخی این نوشیدنی از قهوه اسپرسو کمتر است.

  • تفاوت اصلی قهوه گلد و اسپرسو در چیست؟

    همانطور که اشاره شد، قهوه گلد و اسپرسو دارای تفاوت‌ها و شباهت‌های بسیاری هستند. اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع قهوه روند تهیه آن ها به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *