طرز تهیه قهوه فوری به ۲ روش متفاوت

ما محدود است. اما عشق به قهوه برای بسیاری از ما از همه چیز بالاتر است. در چنین شرایطی، تهیه قهوه به صورت سنتی ممکن است زمان‌بر باشد. اما با استفاده از طرز تهیه قهوه فوری یا طرز تهیه قهوه با پودر قهوه، می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به لذت قهوه‌ای که دوست داریم، دست پیدا کرد.

قهوه فوری به راحتی قابل دسترسی است و همیشه می‌توانید یک بسته از آن در خانه یا محل کارتان نگهداری کنید تا در هر لحظه از آن استفاده کنید. در این مقاله، شیوه درست کردن قهوه فوری را به‌صورت جزئیاتی بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید در هر شرایطی به راحتی به لذت یک فنجان قهوه دسترسی داشته باشید.

چگونه قهوه فوری درست کنیم؟

به طور کلی دو روش اصلی به منظور درست کردن قهوه فوری وجود دارد. یکی از این روش‌ها مستلزم کمک گرفتن از دستگاه است، در حالی که برای انجام روش دیگر به دستگاه خاصی نیاز نخواهید داشت.

آشنایی با هر یک از این روش‌ها به شما کمک می‌کند که در هر زمان و مکانی بتوانید قهوه فوری دلخواه خود را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید. توجه داشته باشید که مراحل مربوط به روش‌های مذکور با هم متفاوت هستند.

طرز تهیه قهوه فوری بدون دستگاه

تهیه قهوه فوری بدون دستگاه، یکی از راه‌های سریع و ساده برای تهیه قهوه است که می‌توانید در خانه خود از آن استفاده کنید. با دنبال کردن مراحل زیر، این امکان برای شما به وجود می‌آید که به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به یک فنجان قهوه فوق‌العاده خوشمزه و خوش‌طعم دست یابید. طرز تهیه قهوه فوری عبارت است از:

  • یک لیوان آب را بر روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.
  • مقداری پودر قهوه فوری را در یک لیوان قرار دهید. توجه داشته باشید که میزان پودر به سلیقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید از پودر زیاد و یا پودر کم استفاده کنید.
  • آب جوش را به آرامی بر روی پودر قهوه فوری بریزید و با یک قاشق چایخوری ترکیب مدنظر را مخلوط کنید تا پودر قهوه کاملاً حل شود.
  • در صورت تمایل به استفاده از شیر، مقداری از آن  را به قهوه اضافه کنید.
  • اگر مایل به استفاده از شکر هستید، یک قاشق چایخوری شکر را نیز به قهوه اضافه نمایید.

توجه داشته باشید که برای بهبود طعم قهوه، باید از پودر قهوه فوری باکیفیت استفاده کنید. همچنین، در صورت تمایل می‌توانید از عصاره‌های قهوه خاصی کمک بگیرید که طعم و عطر بهتری نسبت به پودر قهوه فوری دارند.

طرز تهیه قهوه فوری با دستگاه

برخی از افراد ترجیح می‌دهند طرز تهیه قهوه فوری با دستگاه را نیز یاد بگیرند. این گزینه نیز مانند مورد قبلی شامل یک سری مراحل خاص است که باید به صورت مناسب و پی در پی انجام شوند. در بخش زیر به کلیه مراحل مربوط به درست کردن قهوه فوری به وسیله دستگاه‌های قهوه‌ساز اشاره می‌کنیم:

  • ابتدا، دستگاه قهوه‌ساز خود را به برق وصل کنید و صبر کنید آب درون آن گرم شود.
  • پودر قهوه فوری را در ظرف مربوطه قرار داده و ظرف را در دستگاه مدنظرتان قرار دهید.
  • دکمه روشن یا on دستگاه را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند.
  • پس از چند ثانیه، قهوه دم می‌کشد و در فنجان شما می‌ریزد.

و در انتها پس از تخلیه کامل قهوه، دستگاه را خاموش کنید.

نکاتی برای تهیه بهترین قهوه فوری

همان‌طور که گفته شد، طرز تهیه قهوه فوری دارای یک سری نکات ویژه است که باید به دقت آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. تنها در این صورت می‌توان از به دست آوردن یک فنجان قهوه فوری فوق‌العاده اطمینان حاصل کرد. به طور کلی، برای تهیه بهترین قهوه فوری، می‌توانید به چند نکته زیر توجه کنید:

  • استفاده از آب تمیز: برای تهیه قهوه فوری باکیفیت، از آب تمیز و خالص استفاده کنید. آب غلیظ و دارای کلر بالا می‌تواند طعم و عطر قهوه را تغییر دهد.
  • استفاده از پودر قهوه با کیفیت: برای بهتر شدن طعم قهوه، بهتر است از پودر قهوه با کیفیت بالا استفاده کنید. پودر قهوه با کیفیت یک ماده اصلی به منظور تهیه نوشیدنی‌های فوق‌العاده خوش‌طعم است.
  • حرارت مناسب: برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که دستگاه قهوه فوری شما روی درجه حرارت صحیح تنظیم شده است.
  • تمیز کردن دستگاه: برای کسب بهترین نتیجه از دستگاه خود، مطمئن شوید که آن را پس از هر بار استفاده تمیز می‌کنید. لوله‌ها و مخازن دستگاه را با آب و صابون تمیز نمایید.
  • تنوع در نوع قهوه: برای لذت بردن بیشتر از قهوه، می‌توانید از نوع‌های مختلف قهوه فوری استفاده کنید. بهبود طعم و عطر قهوه، با استفاده از نوع‌های متفاوت، ممکن است.

با توجه به این نکات، شما می‌توانید به راحتی قهوه فوری با کیفیت و طعم بهتری تهیه کنید. طرز تهیه قهوه فوری با آب جوش عادی نیز دقیقاً شامل همین نکات است. در واقع حتی به منظور تهیه قهوه فوری با شیرهای مختلف نیز باید این نکات را در نظر داشته باشید.

نتیجه‌گیری

قهوه فوری یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است و به دلیل سرعت و سهولت تهیه، جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره ما دارد. با استفاده از قهوه فوری، می‌توانید به سرعت یک فنجان قهوه تازه و خوشمزه درست کنید و لذت ببرید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی طرز تهیه قهوه فوری، چه با دستگاه و چه بدون دستگاه بپردازیم و شما را با نکات درست کردن قهوه فوری آشنا کنیم.

منبع: escafe.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *