۵ تفاوت موکا و ماکیاتو؛ کدوم خوشمزه تر هست؟

نوشیدنی‌های بر پایه قهوه دارای تنوع بسیار زیادی هستند، موکا و ماکیاتو از محبوب‌ترین نوع نوشیدنی‌های کافئین دار به شمار می‌آیند. بسیاری از افراد این دو نوع نوشیدنی را مشابه به هم و به اشتباه شبیه به یکدیگر می‌دانند. به همین علت در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت موکا و ماکیاتو از نظر طعم، ساختار، روند تهیه و مقایسه این دو نوع نوشیدنی محبوب خواهیم پرداخت.

بررسی فرق موکا و ماکیاتو

تفاوت موکا و ماکیاتو

جهت بررسی دقیق تفاوت‌های این دو نوع نوشیدنی محبوب باید به زمینه‌های متعددی توجه داشت. به صورت صریح‌تر می‌توان گفت: مقایسه موکا و ماکیاتو محدود به تنها یک مورد نمی‌شود و نیاز به بررسی چند عامل متفاوت دارد. در این قسمت به مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نوع نوشیدنی می‌پردازیم.

  1. تفاوت در مواد تشکیل دهنده
  2. روند تهیه متمایز
  3. طعم‌های متمایز
  4. روند متمایز سرو کردن

1. تفاوت در مواد تشکیل دهنده

تفاوت در مواد تشکیل دهنده در قهوه کافه ماکیاتو و موکا

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود میان موکا و ماکیاتو، مواد اولیه مورد استفاده و ساختار متفاوت این دو نوع نوشیدنی است. در این دو نوع نوشیدنی برای کاهش طعم تلخ قهوه، مقداری شیر به اسپرسو (1 الی 2 شات) اضافه می‌شود. اما برای افزایش شیرینی طعم موکا مقداری خرده شکلات، سس شکلات و پودر شکلات اضافه می‌شود. در مقابل ماکیاتو دارای طعمی تلخ‌تر است، زیرا هیچ نوع طعم دهنده ای به آن اضافه نمی‌شود.

2. روند تهیه موکا و ماکیاتو

روند درست کردن موکا و ماکیاتو

جهت تهیه موکا مقداری شیر را با استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز، فوم دار می‌کنند. پس از آماده سازی شیر، یک الی دو شات اسپرسو به همراه سیروپ شکلات اضافه می‌شود. در مقابل، برای تهیه ماکیاتو تنها مقداری از فوم شیر به اسپرسو اضافه خواهد شد.

3. مقایسه طعم موکا و ماکیاتو

مقایسه طعم موکا و ماکیاتو

همانطور که اشاره شد، در ساختار موکا از مقداری شکلات برای داشتن طعمی ملایم‌تر استفاده می‌شود. بنابراین با توجه به همین روند باید در نظر داشت که موکا دارای طعمی ملایم‌تر، شیرین و دلنشین‌تر است و در مقابل ماکیاتو تلخی طعم قهوه اسپرسو را حفظ می‌کند.

4. روند متمایز سرو کردن موکا و ماکیاتو

با در نظر داشتن محتویات هر دو نوع این نوشیدنی‌های محبوب، نمی‌توان از فنجان یا لیوان‌های متساوی استفاده کرد. به صورت صریح‌تر می‌توان گفت: فنجان مورد استفاده برای سرو موکا کمی کوچک‌تر از فنجان یا لیوان مورد استفاده برای ماکیاتو خواهد بود. همچنین باید در نظر داشت که فنجان موکا 8 الی 20 اونس و در مقابل فنجان ماکیاتو 1 الی 2 اونس است.

خلاصه مطلب

در این مطلب به بررسی تفاوت موکا و ماکیاتو پرداختیم. همانطور که اشاره شد، این دو نوع نوشیدنی محبوب و خوش طعم از ترکیب شیر و مقدار مشخصی اسپرسو تهیه می‌شوند. با این حال برای ملایم‌تر کردن طعم موکا از مقداری سیروپ یا شکلات استفاده خواهد شد. در مقابل ماکیاتو تنها ترکیب شیر و اسپرسو است و طعم تلخ و تندتری خواهد داشت.

منبع: fluentincoffee

امتیاز شما

سوالات متداول

  • آیا ماکیاتو و موکا دارای طعمی یکسان هستند؟

    خیر، موکا بر خلاف ماکیاتو از طعم ملایم تر و دلنشین تری برخوردار است؛ زیرا در ساختار این نوشیدنی از مقداری سیروپ یا پودر شکلات استفاده می شود.

  • آیا موکا و ماکیاتو شباهت دارند؟

    بله، موکا و کاکیاتو جزء نوشیدنی هایی هستند که با ساتفاده از ترکیب شیر و قهوه تهیه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *