مزاج کاپوچینو

طبع کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو به عنوان یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو است. بسیاری از دوست داران این نوشیدنی محبوب سوالاتی درباره طبع کاپوچینو و تعیین سردی یا گرمی آن دارند. در این مطلب قصد داریم به بررسی سوال طبع کاپوچینو سرد است یا گرم و روند متعادل کردن طبع آن بپردازیم.

طبع کاپوچینو چیست؟

فنجان کاپوچینو

همانطور که مشهود است کاپوچینو بر پایه یک الی دو شات قهوه اسپرسو تهیه می‌شود. طبع اسپرسو سرد و خشک است، به همین علت تاثیر زیادی در تعیین نوع طبع قهوه کاپوچینو دارد. با توجه به ترکیبات اصلی به کار برده شده در تهیه این نوشیدنی می‌توان با اضافه کردن مواد طعم دهنده ای جهت متعادل کردن طبع قهوه، به این ترکیبات اضافه کرد.

چگونگی متعادل کردن طبع کاپوچینو

متعادل کردن طبع کاپوچینو

جهت تهیه کاپوچینو، از مقداری شیر و یک الی دو شات اسپرسو استفاده می‌شود؛ اما با این حال مقداری سیروپ طعم دهنده، شکلات یا شکر برای طعم دهی به این نوشیدنی استفاده خواهد شد. این مواد طعم دهنده دارای طبعی متفاوت به نسبت قهوه هستند به همین علت می‌توانند تاثیری به سزایی در تعادل مزاج کاپوچینو داشته باشند.

خلاصه مطلب

در این مطلب به بررسی طبع کاپوچینو و روند متعادل کردن آن پرداخته شد. همانطور که اشاره کردیم، این نوشیدنی دارای طبعی سرد و خشک است که با اضافه کردن مقداری سیروپ‌های شکلات، دارچین و فندق می‌توان موجب متعادل کردن طبع این نوشیدنی لذیذ شد.

منبع: caffesociety.co.uk

3.7/5 - (3 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا می‌توان طبع کاپوچینو را ملایم کرد؟

    بله، با اضافه کردن مقداری مواد طعم دهنده دارای طبع گرم و افزایش شیر می‌توان طبع این قهوه را ملایم تر کرد.

  • طبع قهوه کاپوچینو چیست؟

    طبع این نوشیدنی همچون سایر قهوه های موجود سرد است که قابلیت تغییر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *