کافه فراپه چیست؟

همه چیز درباره نوشیدنی کافه فراپه

یکی از محصولاتی مهمی که در سال‌های اخیر و در سراسر جهان به یک نوشیدنی محبوب تبدیل شده است، فراپه (Frappé) نام دارد. این محصول یک انتخاب عالی در ماه‌های تابستان که مردم به دنبال چیزی با طراوت برای خنک کردن خود هستند،‌ محسوب می‌شود.

این نوشیدنی یخی در دهه 1950 در یونان ایجاد شد، اما در دهه 1990 توانست در خارج از یونان نیز به محبوبیت خوبی برسد. امروزه می‌توانید قهوه فراپه را در منوی کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی در سراسر جهان پیدا کنید. فراپاچینو یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این قهوه خاص است.

 با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مهمی را در مورد این نوشیدنی خوشمزه به شما عزیزان ارائه کنیم و به پاسخ این پرسش بپردازیم که نوشیدنی فراپه چیست؟ و چه انواعی دارد و چگونه درست می‌شود؟

کافه فراپه چیست؟

فراپه چیست؟

فراپه می‌توان آن را با انواع مختلفی از قهوه درست کرد. یکی از دلایل محبوبیت این قهوه، نحوه تهیه آن است. برخلاف قهوه‌های سنتی که نیاز به آب جوش دارند، این نوشیدنی از ترکیب قهوه فوری، شکر و آب با یخ تهیه می‌شود. این امر یک بافت خامه‌ای ایجاد می‌کند که شبیه به میلک شیک است، اما طعم قهوه دارد.

سردنوع سرو
یونانزادگاه
قهوه، خامه، یخ و شیرمواد اولیه

در واقع کافه فراپه (Frappé coffee) یکی از انواع قهوه های سرد است که تهیه قهوه آن فوق‌العاده آسان است! تنها چیزی که نیاز دارید یک مخلوط کن، مقداری قهوه فوری، شکر، آب و یخ است. به سادگی همه چیز را با هم مخلوط کنید و ترکیب مد نظر را در یک لیوان بریزید! می‌توانید به این ترکیب خامه فرم گرفته، شربت‌های طعم‌دار، شکلات یا هر چیز دیگری که دوست دارید اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود.

در یونان، این محصول چیزی بیش از یک نوشیدنی محبوب است. به طور کلی، نوشیدنی فراپه (نام قدیمی: frapper) یک جایگزین منحصر به فرد و خوشمزه برای قهوه سنتی محسوب می‌شود. چه از علاقه‌مندان به قهوه باشید و چه فقط به دنبال یک نوشیدنی با طراوت برای خنک کردن شما در یک روز گرم، این محصول قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

 با بافت کف‌دار، طعم عالی و آماده‌سازی آسان، جای تعجب نیست که این نوشیدنی به یک نوشیدنی محبوب در کافه‌ها و رستوران‌های سراسر جهان تبدیل شده است.

انواع نوشیدنی فراپه

با انواع فراپه آشنا شوید

این نوشیدنی خنک تنوع زیادی دارد و بسته به ترجیحات شخصی می‌توان آن را به روش‌های مختلفی تهیه کرد. برخی از مهم‌ترین انواع قهوه فراپه عبارت‌اند از:

  • قهوه کلاسیک یا فراپه یونانی: مدل یونانی این نوشیدنی با قهوه فوری، شکر، آب و یخ تهیه می‌شود. این نوع Frappé اغلب با خامه فرم گرفته و شکلات پوشانده می‌شود.
  • قهوه موکا Frappé: قهوه موکا Frappé با افزودن شربت یا پودر شکلات به نوع کلاسیک این نوشیدنی تهیه می‌شود.
  • قهوه کارامل Frappé: قهوه کارامل Frappé دارای مقدار زیادی سس کارامل است. این سس یک طعم شیرین به نوشیدنی مد نظر اضافه می‌کند.
  • مدل وانیلی: مدل وانیلی با افزودن شربت یا عصاره وانیل به ترکیب اصلی ساخته می‌شود.
  • مدل نارگیلی: برای کسانی که عاشق نارگیل هستند، مدل نارگیلی یک انتخاب عالی است. شما می‌‌توانید برای تهیه این قهوه از شیر نارگیل استفاده کنید.
  • قهوه ماچا Frappé: این قهوه خاص دارای پودر ماچا است. این پودر به نوشیدنی مد نظر طعم تلخی می‌دهد که شبی به چای سبز است.

شیوه درست کردن فراپهٔ یونانی

طرز تهیه فراپهٔ یونانی

حال که با انواع مختلف قهوه Frappé یونانی آشنا شده‌ایم، بهتری است به طرز تهیه این نوشیدنی فوق‌العاده نیز بپردازیم. به طوری کلی برای تهیه یک قهوه کلاسیک از این نوع، به مواد و تجهیزات زیر نیاز دارید:

  1. 2 قاشق چایخوری قهوه فوری
  2. 1-2 قاشق چای خوری شکر
  3. یک چهارم فنجان آب
  4. تکه‌های یخ
  5. شیر
  6. خامه فرم گرفته

مهم‌ترین مراحل مربوط به تهیه این نوشیدنی عالی عبارت‌اند از:

  • قهوه فوری، شکر و آب را به مخلوط کن اضافه کنید.
  • مخلوط را با سرعت بالا به مدت حدود 30 ثانیه یا تا زمانی که حالت آن کرمی شود مخلوط کنید.
  • یک لیوان را با تکه‌های یخ پر نمایید.

و در آخر مخلوط مد نظر را روی تکه‌های یخ داخل لیوان بریزید و روی آن را تزیین کنید.

فرق فراپه و شیک

تفاوت کافه فراپه و شیک در چیست؟

فراپه و شیک دو نوع نوشیدنی سرد هستند که تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند. Frappé معمولاً با قهوه فوری، شکر، آب و یخ درست می‌شود، در حالی که شیک معمولاً با شیر، بستنی و طعم دهنده‌های دیگر درست خواهد شد. Frappéها بافت سبک‌تری دارند، در حالی که شیک‌ها به دلیل استفاده از بستنی به عنوان پایه‌ آن‌ها، خامه‌ای‌تر هستند.

ویژگی‌هاکافه فراپهشیک
نوع کافی شاپفرنچایزمستقل
فروشنده قهوهبلهبله
نوشیدنی‌های داغبلهبله
نوشیدنی‌های سردبلهبله
محصولات غذاییبلهبله
دکوراسیونمدرن و شیکمتنوع و متفاوت
موقعیت جغرافیاییدرون شهرها و مراکز خریدمتنوع
قیمتگران ترمتفاوت
خدماتخدماتی منحصربه‌فردمتفاوت

Frappé‌ها دارای کافئین خواهند بود زیرا با قهوه فوری تهیه می‌شوند، در حالی که شیک‌ها لزوماً حاوی کافئین نیستند مگر اینکه یک ماده کافئین دار مانند قهوه به آن‌ها اضافه شود. شیک‌ها به دلیل بستنی و سایر شیرین کننده‌های مورد استفاده در تهیه آن‌ها معمولاً کالری، چربی و قند بیشتری نسبت به Frappé دارند.

مقایسه اسموتی و فراپه

فرق اسموتی و فراپه چیست؟

همانند بحث قبلی، می‌توان گفت که تفاوت اصلی Frappé و اسموتی در مواد تشکیل دهنده آنها است. اسموتی معمولاً حاوی میوه‌های تازه یا منجمد، سبزیجات، ماست یا شیر و یخ است. Frappé‌ ها در مقایسه با بافت ضخیم‌تر و خامه‌ای اسموتی‌ها، بافت سبک‌تری دارند.

مقایسه فراپه یونانی و قهوه اسپرسو

فراپهٔ یونانی بهتر است یا اسپرسو؟

اینکه Frappé بهتر از نوشیدنی اسپرسو است، کاملاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. Frappé یک نوشیدنی سرد به شمار می‌آيد، در حالی که اسپرسو یک شات قهوه گرم و غلیظ است. Frappé معمولاً شیرین‌تر از اسپرسو است، علاوه بر این، اسپرو طعمی قوی و تلخ دارد.

قهوه فراپه برای سفارش در کافی شاپ خوب است؟

قهوه فراپه برای سفارش در کافی شاپ خوب است؟

امروزه در یونانی برخی از اماکن با نام کافه فراپه فعالیت می‌کنند. در واقع در این نوع کافه‌ها تنها این مدل نوشیدنی سرو می‌شود. همین امر خود نشان‌دهنده علاقه بسیار زیاد مردم محسوب می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که این نوع قهوه یک انتخاب عالی برای صاحبان کافی‌ شاپ‌هایی به شمار می‌رود که قصد دارند محصولات جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهند.

قطعاً شما نیز با ارائه این نوع قهوه در فصل‌های گرم سال، شاهد افزایش تعداد مشتریان خود به صورت چشم‌گیری خواهید بود. به همین دلیل توصیه می‌شود که کلیه صاحبان کافی‌ شاپ‌ها نسبت به فراگیری روش تهیه انواع مختلف این نوشیدنی اقدام کنند و آن را در لیست منوی کافی شاپ خود قرار دهند. شما نیز می‌توانید در مدت بسیار کوتاهی با کمک همین نوشیدنی خوشمزه طیف عظیمی از کاربران کوچک و بزرگ را به سمت خود بکشانید و آن‌ها را برای همیشه تبدیل به یکی از دوست‌داران این نوع نوشیدنی کنید.

تفاوت آیس کافی و فراپاچینو

فرق آیس کافی و فراپاچینو چیست؟

فراپوچینو یک نوشیدنی قهوه سرد شیرین، خامه‌ای و کف‌دار است که با اسپرسو، شیر، یخ، شربت یا طعم‌دهنده تهیه می‌شود و روی آن خامه قرار داده می‌شود. از طرف دیگر در طرز تهیه آیس کافی، معمولاً همراه با ریختن قهوه دم کرده روی یخ تهیه خواهد شد. فراپوچینو در مقایسه با آیس کافی طعم شیرین‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، فراپوچینو حاوی کافئین است زیرا با اسپرسو درست می‌شود، در حالی که آیس کافی تنها در صورتی حاوی کافئین است که با کمک قهوه دم کرده تهیه شده باشد.

سخن پایانی

فراپه یک نوشیدنی با طراوت و خنک است که از یونان سرچشمه گرفته و به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان محبوب شده است. این نوشیدنی از مخلوط کردن قهوه فوری، شکر، آب و یخ به دست می‌آید. این محصول بسیار متنوع است و می‌توان آن را مطابق با سلیقه و ترجیحات فردی با طیف وسیعی از طعم‌ها مانند وانیل، شکلات، کارامل و نارگیل تهیه کرد.

انواع مختلفی از Frappé coffee موجود است که هر کدام طعم و بافت منحصر به فرد خود را دارند، از جمله آن‌ها می‌توان به فراپاچینو اشاره کرد. به طور کلی، این نوشیدنی یک جایگزین خوشمزه و رضایت بخش برای قهوه سنتی است، به خصوص برای کسانی که به دنبال خنک شدن در روزهای گرم تابستان هستند. امیدواریم به این پرسش که نوشیدنی فراپه چیست؟،‌ پاسخ مناسبی داده باشیم. 

منبع: centralparkwestcafe.com

5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • قهوه فراپه چیست؟

    فراپه نوعی قهوه سرد است که با قهوه فوری، آب، شکر و شیر درست می‌شود و با یخ مخلوط می‌شود تا کف و کرمی شود.

  • آیا کافه فراپه فقط قهوه و یخ است؟

    نه، فراپه یونانی معمولاً حاوی قهوه فوری، آب، شکر، شیر و یخ است که با هم مخلوط می شوند تا کف و کرمی شود.

  • چه چیزی یک فراپه را فراپه می کند؟

    فراپه با بافت خامه ای و کرمی آن مشخص می شود که با مخلوط کردن قهوه فوری، آب، شکر، شیر و یخ با هم به دست می آید تا خوب مخلوط شوند.

  • فرق فراپه و میلک شیک چیست؟

    فراپه یک نوشیدنی مبتنی بر قهوه است که با یخ مخلوط می شود و معمولاً حاوی شیر، شکر و طعم دهنده است، در حالی که میلک شیک یک نوشیدنی دسر است که با بستنی، شیر و طعم دهنده های شیرین درست می شود.

  • مزایا نوشیدن فراپه چیست؟

    مزایای نوشیدن فراپه شامل افزایش انرژی، رفع خستگی، بهبود تمرکز و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *