از انواع قهوه سرد می تواند به انواع مختلفی از جمله قهوه سرد، فراپوچینو، کلد دم، آفوگاتو و قهوه نیترو اشاره داشته باشد.

آشنایی با انواع قهوه سرد

نوشیدنی‌های سرد امروزه همپای نوشیدنی‌های گرم در منوی کافه‌ها و رستوران‌ها عرضه می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که انواع نوشیدنی‌های سرد نیز طرفداران خاص خودشان را دارند. در ادامه در خصوص انواع قهوه سرد و یا حتی مدل‌های قهوه یخ‌زده اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. معمولاً اطلاعاتی که در مورد بهترین قهوه ‌های سرد می‌باشد، می‌تواند به شما کمک کند که بدانید کدام مدل از قهوه را بیشتر دوست دارید و یا کدام مدل از این قهوه‌ ها می‌تواند با طبع و میل شما سازگاری بیشتری داشته باشد.

انواع قهوه‌ های دم سرد

در این قسمت قصد داریم تا انواع قهوه سرد را به خوبی معرفی کنیم که بتوانید هر کدام از آن‌ها را که بیشتر دوست داشتید، برای خودتان تهیه کرده و نوش جان کنید. لیست بهترین قهوه ‌های سرد را می‌توانیم در ادامه داشته باشیم که هر کدام از آن‌ها طعم مخصوص به خود را داشته باشند (امتیاز های جدول زیر از ۱ تا ۵ است):

نام قهوهطعممحتوای قندمحتوای چربیاندازه لیوانمقدار کافئینهزینه
هورچاتا لاته یخی433323
قهوه سرد کاپوچینو322334
آیس کافی544434
قهوه سرد تایلندی252333
ماکیاتو کاراملی یخی432224
کافه آفوگاتو524213
قهوه دم سرد یا کلدبرو332322
قهوه سرد کره بادام زمینی شکلاتی443425
قهوه سرد اسپرسو321343
قهوه سرد نارگیل کاراملی453424
قهوه فوری یخ‌زده141351
موکا اسموتی544424
آیس موکا شکلاتی433333
قهوه کلدبرو کارامل نمکی242334

در ادامه هر کدام از انواع قهوه سرد را معرفی کرده و توضیحات مربوط به هر کدام را ارائه خواهیم داد.

هورچاتا لاته یخی به معنی نوشیدنی با طعم هورچاتا و شیر یخ زده و با کرم خنک بالا می‌باشد.

۱. هورچاتا لاته یخی

قهوه سرد هورچاتا یکی از نوشیدنی‌های مخصوص کشور مکزیک است. در تهیه کردن این نوع از نوشیدنی برنج سفید خیس شده، شکر و دارچین به همراه قهوه استفاده می‌کنند. معمولاً در تهیه این نوع آیس لاته از لبنیات نیز استفاده می‌کنند، اما این لبنیات می‌توانند باب میل برخی از افراد نباشند که سفارش هورچاتای بدون لبنیات را می‌دهند.

کاپوچینو سرد یک نوع قهوه سرد است که عمدتا شامل شیر، شکر، قهوه، پودر کاپوچینو و بعضیا از وانیل‌ها است.

۲. قهوه سرد کاپوچینو

قهوه کاپوچینو سرد یا همان آیس کاپوچینو مدل بعدی است. مواد لازم برای تهیه آیس کاپوچینو شامل یک کاپ اسپرسو، آب داغ، شکر، بستنی وانیلی، یخ و همچنین دارچین می‌باشد. ترتیبی که برای ترکیب کردن این مواد وجود دارد، شامل چند گام مهم می‌باشد که لازم است به ترتیب طی شود تا آیس کاپوچینو شما دارای طعم فوق‌العاده‌ای شود.

۳. آیس کافی

قهوه یخ‌زده خامه‌ای یا قهوه دالگونا یکی دیگر از مدل‌های قهوه است که طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. ترکیبات آیس کافی، شیر و قهوه است. علاوه بر شیر و قهوه لازم است تا پودر قهوه فوری، شکر، آب جوش و یخ نیز داشته باشید.

قهوه سرد تایلندی یک نوع قهوه سرد با طعم خاص تایلندی است که عمدتا شامل قهوه، شیر، نارگیل، شکر و بعضیا دارچین است.

۳. قهوه سرد تایلندی

قهوه تایلندی یخ‌زده یکی دیگر از مواردی است که این روز‌ها طرفداران زیادی دارد. معمولاً این نوع از قهوه‌ های یخ‌زده را با قهوه ‌هایی که کشت تایلند باشند درست می‌کنند اما می‌توانید از قهوه‌ های فوری نیز برای آن استفاده کنید. قهوه فوری به اندازه دو لیوان بزرگ، شیر غلیط شده و شیرین شده، تکه‌های یخ و خامه سنگین نیز برای درست کردن قهوه تایلندی یخ‌زده اهمیت زیادی دارد.

۴. ماکیاتو کاراملی یخی

آیس کارامل ماکیاتو یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی از خانواده لاته ماکیاتو است که می‌تواند به سرعت آماده شود. این مدل از نوشیدنی شامل یخ، قهوه، شیر و شکر می‌شود. این ۴ مورد می‌توانند با یکدیگر ترکیب شده و ماکیتو یخ‌زده کاراملی را تشکیل دهند که طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

کافه آفوگاتو یک نوشیدنی قهوه سرد است که از بستنی و قهوه تشکیل شده است.

۵. کافه آفوگاتو (Café affogato)

قهوه آفوگاتو در حقیقت به نوعی دسر ایتالیایی گفته می‌شود. ترکیبات کلی قهوه آفوگاتو از انواع قهوه یخ‌زده که در فهرست انواع قهوه سرد محبوب قرار می‌گیرد، شامل قهوه اسپرسو داغ، دو اسکپ بستنی وانیلی و یخ می‌شود.

قهوه دم سرد یا کلدبرو، نوعی قهوه سرد است که با استفاده از قهوه ساز کلدبرو تهیه می‌شود

۶. قهوه دم سرد یا کلدبرو

قهوه کلدبرو یکی از انواع قهوه ‌هایی است که اولین بار در کشور کوبا تهیه شده است. برای تهیه کردن این مدل از قهوه بسیار خوش طعم لازم است تا آب سرد، دانه‌های قهوه که به صورت درشت آسیاب شده‌اند، فرنچ پرس و صافی یا توری داشته باشید. معمولاً این کافه برو را نمی‌توانید به سرعت تهیه کنید زیرا حدال باید ۱۸ ساعت داخل یخچال بماند تا طعم واقعی آن را بتوانید بچشید.

قهوه سرد کره بادام زمینی شکلاتی از محبوب ترین نوع قهوه سرد است که معمولا افراد در کافی شاپ ها سفارش می دهند.

۷. قهوه سرد کره بادام زمینی شکلاتی

قهوه سرد شکلات و کره بادام زمینی یکی از محبوب‌ترین قهوه ‌هایی است که معمولاً نیز با نام لاته کره بادام زمینی شناخته می‌شود. برای تهیه کردن این نوع از قهوه لازم است تا شکلات، قهوه سرد، کره بادام زمینی و تکه‌های یخ و کمی شکر داشته باشید.

قهوه اسپرسو یخ‌زده از جمله قهوه ‌های دم سردی است که بسیار ساده هستند. که از یک شات یا دو شات اسپرسو درست می‌شود.

۸. قهوه سرد اسپرسو

قهوه اسپرسو یخ‌زده از جمله قهوه ‌های دم سردی است که بسیار ساده هستند. این نوع از قهوه هیچگونه افزودنی ندارد و صرفاً قهوه اسپرسو خالص می‌باشد.

قهوه سرد نارگیل کاراملی از سیروپ کارامل و قهوه سرد دمی تشکیل می‌شود.

۹. قهوه سرد نارگیل کاراملی

قهوه یخ‌زده کارامل نارگیل نیز محبوب افرادی است که هم از کارامل و هم از نارگیل خوششان می‌آید. ترکیب شیره نارگیل، کارامل و قهوه اسپرسو می‌تواند این مدل از قهوه را خلق کند.

۱۰. قهوه فوری یخ‌زده

قهوه فوری یخ‌زده نیز همچون قهوه اسپرسو یخ‌زده از جمله مهم‌ترین و ساده‌ترین قهوه ‌های دم سرد است که محبوبیت بالایی نیز دارد. این نوع از قهوه را از پودر قهوه فوری تهیه می‌کنند که دارای شکر و ترکیبات مختلف دیگری نیز می‌باشد.

۱۱. موکا اسموتی

موکا اسموتی یکی دیگر از انواع قهوه سرد جذابی است که می‌توانید آن را تهیه کنید. موکا اسموتی را باید از قهوه سیاه بدون شکر، خامه با چربی بالا، ماست با چربی بالا، وانیل و مایع شکلات تهیه نمایید.

۱۲. آیس موکا شکلاتی

موکا شکلاتی یخ‌زده نیز همچون موکا اسموتی طرفداران زیادی دارد. با این تفاوت که قهوه موکای سرد از موکا از قهوه سیاه، شکلات و یخ تهیه می‌شود.

۱۳. قهوه کلدبرو کارامل نمکی

قهوه کلدبرو کارامل نمکی برخلاف بسیاری از قهوه ‌ها که طعم شیرینی دارند، دارای طعمی نمکی است این قهوه ترکیبی از نمک، قهوه و کارامل می‌باشد.

آشنایی با فواید قهوه سرد

قهوه سرد نیز همچون قهوه گرم دارای مزیت‌های خاص خودش می‌باشد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که قهوه ‌های سرد کاملاً بدون خاصیت هستند اما این موضوع صد در صد اشتباه است؛ و قهوه سرد از خواص قهوه بی امان نیست. در ادامه لیستی از فواید قهوه سرد را داریم:

  • سلامت معده
  • کاهش استرس و اضطراب
  • کاهش افسردگی
  • ارتقا وضعیت سلامت قلب
  • کنترل دیابت
  • بهبود وضعیت بیماری های مغزی
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • افزایش طول عمر

کلام پایانی

معمولاً افراد مختلف از بین انواع قهوه سرد و انواع قهوه گرم سعی می‌کنند تا یکی از این دو مورد را به صورت همیشگی استفاده کنند. این موضوع شاید در ابتدا کار شما را راحت کند، اما بهتر است استفاده از این دو مدل قهوه را به صورت ترکیبی داشته باشید. برای خرید انواع قهوه سرد نیز می‌توانید به فروشگاه‌هایی که این محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت اصلی عرضه می‌کنند، مراجعه کنید.

منابع:

4.7/5 - (3 امتیاز)

سوالات متداول

  • بهترین نوع قهوه سرد چیست؟

    آیس کافی، آیس لاته و آیس موکا از بهترین و محبوترین نوع های قهوه های سرد است.

  • آیا قهوه سرد بهتر از قهوه گرم است؟

    سلیقه‌ی هر فرد متفاوت است، اما قهوه سرد به دلیل تهیه با روش کم فشار و طولانی مدت، می‌تواند با طعم ملایم و کمتر تلخی همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *