۵ فرق موکا و کاپوچینو

موکا و کاپوچینو، دو نوشیدنی محبوب در دنیای قهوه، هر دو از ترکیبات شیر و قهوه ساخته می‌شوند. اما تفاوت‌های ظریفی در ترکیبات، مواد مورد استفاده برای تهیه و سبک آماده سازی آن‌ها وجود دارد. به همین علت با در نظر داشتن تمامی تشابهات و تفاوت‌های این دو نوشیدنی محبوب، قصد داریم به بررسی فرق موکا و کاپوچینو بپردازیم.

بررسی مهم‌ترین فرق موکا و کاپوچینو

فرق موکا و کاپوچینو در چیست؟

همانطور که اشاره شد، این دو نوشیدنی محبوب از ترکیب شیر و قهوه تهیه می‌شوند و اما تفاوت‌هایی در روند تهیه آن‌ها و مقدار استفاده از ترکیبات مورد نیاز وجود دارد. اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع نوشیدنی محبوب در طعم آن‌ها است. به گونه ای که موکا (Mocha) دارای طعمی شکلاتی، ملایم و دلچسب خواهد بود؛ در مقابل در طرز کاپوچینو از طعم تلخ یک الی دو شات اسپرسو بهرهمند است. سایر تقاوت های موکا و کاپوچینو عبارتند از:

  1. ترکیبات
  2. میزان کافئین
  3. تزئینات
  4. نحوه سرو کاپوچینو و موکا

1. ترکیبات

ترکیبات قهوه موکا و کاپوچینو

با توجه به نکات ارائه شده، باید دانست مقایسه موکا و کاپوچینو وابسته به ترکیبات آن‌ها انجام می‌شود؛ به همین علت در این قیمت به بررسی ترکیبات این دو نوشیدنی خواهیم پرداخت.

ترکیبات کاپوچینو (Cappuccino) شامل: اسپرسو، شیر گرم و در صورت تمایل خامه یا شکر است. در مقابل یک فنجان موکا خوش طعم از شیر گرم، اسپرسو و مقداری شکلات یا سیروپ طعم دهنده تشکیل می‌شود.

2. مقدار کافئین

کافئین موکا و کاپوچینو

جهت تهیه کاپوچینو از مقدار بسیار کمتری شیر گرم استفاده می‌شود، به همین علت طعم تلخ اسپرسو در این نوشیدنی به طور کامل مشهود است. همچنین باید اشاره کرد که مقدار کم شیر موجود در این نوشیدنی می‌تواند موجب افزایش میزان کافئین آن به نسبت یک لیوان موکا باشد.

به صورت دقیق‌تر می‌توان گفت: در درست کردن موکا از مقدار شیر بیشتری استفاده می‌شود. به همین علت مقدار کافئین و تاثیر انرژی بخش این نوشیدنی بسیار کمتر خواهد بود.

3. تزئینات

تزئینات موکا و کاپوچینو

یکی دیگر از موارد متمایزی که می‌تواند به عنوان تفاوت موکا و کاپوچینو شناخته شود، روند تزئین کردن این دو نوشیدنی محبوب است. باریستا با توجه به سلیقه و تمایل متقاضی برای تزئین یک لیوان موکا لذیذ از خامه، شکلات‌های چیپسی، پودر شکلات و سیروپ‌های طعم دهنده استفاده می‌کند. با این حال برای تزئین کاپوچینو تنها از پودر شکلات یا خامه (به مقدار خیلی کم) استفاده می‌شود.

4. نحوه سرو

نحوه سرو کاپوچینو و موکا

موکا از نمونه نوشیدنی‌های محبوبی است که هم به صورت گرم و هم سرد سرو می‌شود. در صورتی کاپوچینو تنها به گونه گرم سرو خواهد شد. همچنین برای سرو کاپوچینو از یک فنجان (226-140 گرمی) استفاده می‌کنند. در مقابل برای سرو نوشیدنی موکا از لیوان‌های شیشه ای، باریک و بزرگی استفاده خواهد شد.

خلاصه مطلب

در این مطلب به بررسی فرق موکا و کاپوچینو پرداخته شد. با توجه به تمامی نکات مذکور می‌توان در نظر داشت که انتخاب بین موکا و کاپوچینو به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به قهوه با طعم قوی و تلخ علاقه دارید، ممکن است موکا بهترین گزینه باشد. اما اگر از طعم ملایم‌تر و شیرین‌تری لذت می‌برید، کاپوچینو می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین، تزئین کاپوچینو با کف دار کاکائو ممکن است تجربه ظاهری جذابی را به شما بدهد.

منبع: yourdreamcoffee

5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا مقدار کافئین کاپوچینو بیشتر از موکا است؟

    بله با توجه به ترکیبات کاپوچینو و میزان کمتر شیر استفاده شده در تهیه کاپوچینو، مقدار کافئین و قهوه آن به نسبت موکا بسیار بیشتر است.

  • اصلی ترین تفاوت و شباهت موکا و کاپوچینو در چیست؟

    اصلی ترین شباهت موکا و کاپوچینو ترکیبات اصلی آن ها یعنی شیر و قهوه است. در مقابل میزان شیر موجود در این نوشیدنی ها و طعم آن ها می تواند به عنوان مهم ترین تفاوت آن ها به شمار آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *