فرق موکا و کارامل ماکیاتو در چیست؟

باید بادانید که فرق کارامل ماکیاتو و موکا در روند سرو و مواد تشکیل دهنده آن‌ها مشهود است.  البته باید در نظر داشت که مواد افزودنی به کار برده شده در ترکیبات اصلی این نوشیدنی کافئین دار محبوب بر پایه قهوه، ایجاد کننده تفاوت هایی در عطر، طعم و بافت این دو نوشیدنی خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت‌های دو نوشیدنی محبوب کارامل ماکیاتو و موکا و روند تهیه آن‌ها بپردازیم.

درباره نوشیدنی کارامل ماکیاتو

قهوه کارامل ماکیاتو

ماکیاتو یک قهوه ایتالیایی محبوب است. این نوشیدنی بر پایه اسپرسو و ترکیب آن با شیر گرم تهیه می‌شود. با توجه به آنکه بسیاری از افراد تمایل به طعم تلخ اسپرسو ندارند به همین دلیل ترجیح می‌دهند قهوه خود را با مقداری شیر ترکیب نمایند. همچنین در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها، جهت ایجاد تنوع در طعم قهوه کارامل ماکیاتو از شربت‌های طعم دهنده متفاوتی استفاده می کنند.

نوشیدنی آیس کارامل ماکیاتو

همانطور که از نامگذاری این نوشیدنی خوش طعم مشهود است برای ایجاد طعمی متفاوت، به ترکیبات اصلی آن مقداری سیروپ کارامل اضافه خواهد شد. در فصل‌های گرم تابستان و بهار بسیاری از دوستداران نوشیدن کارامل ماکیاتو، تمایل به مصرف آن به صورت سرد دارند. در چنین مواقعی باریستا تنها با افرودن چند قالب یخ نوشیدنی منتخب متقاضی را به صورت بسیار خنک آماده می‌کند.

نکاتی درباره نوشیدنی گرم موکا

ترکیبات نوشیدنی گرم موکا تشابه بسیاری به نوشیدنی کارامل ماکیاتو  دارد. در واقع به صورت دقیق تر می‌توان گفت: برای تهیه موکا از ترکیب مقداری اسپرسو و شیر استفاده می شود. البته باید در نظر داشت که اضافه کردن مقداری شکلات باعث افزایش محبوبیت این نوشیدنی لذیذ و پرطرفدار شده است.

همچنین لازم به ذکر است که نحوه سرو موکا با توجه به تمایل باریستا و سلیقه متقاضی متفاوت خواهد بود. به گونه‌ای که در برخی از کافه و رستوران‌ها بر روی نوشیدنی موکا مقداری خامه و پودر شکلات قرار می‌دهند. ترکیب پودر شکلات و مقداری خامه موجب شیرین‌تر شدن طعم این قهوه و افزایش زیبایی بصری آن خواهد شد.

تفاوت کارامل ماکیاتو و موکا در چیست؟

به صورت کلی می‌توان گفت: ترکیبات مورد استفاده و نحوه سرو این دو نوع نوشیدنی به عنوان اصلی ترین تفاوت آنها شناخته می‌شود. همانطور که اشاره شد، برای تهیه نوشیدنی موکا از مقداری سس شکلات، شیر و قهوه اسپرسو استفاده خواهد شد. در مقابل برای تهیه کارامل ماکیاتو مقداری سیروپ کارامل به ترکیب اسپرسو و شیر گرم اضافه می شود. همچنین یکی دیگر از تفاوت کارامل ماکیاتو و موکا، طعم آن ها به شمار می‌آید. به صورت دقیق‌تر می‌توان گفت: موکا دارای طعمی شیرین و دلچسب است؛ در مقابل طعم قالب کارامل ماکیاتو تلخی، قهوه اسپرسو خواهد بود.

خلاصه مطلب

همانطور که در این مطلب اشاره شد، فرق کارامل ماکیاتو و موکا در طعم، ترکیبات و نحوه سرو آن ها دیده می شود. بنابراین بهتر است وابسته به سلیقه و مزاج خود به تهیه این دو نوشیدنی محبوب اقدام نمایید؛ چرا که بر خلاف سایر قهوه ها موکا دارای طعمی شیرین است. به همین علت بسیاری از افراد تمایل به مصرف این نوشیدنی گرم دارند. در مقابل کارامل ماکیاتو دارای طعم تلخ اسپرسو است و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

منبع: lifeboostcoffee

4.5/5 - (2 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا طعم نوشیدنی موکا شیرین است؟

    با توجه به حجم سیروپ شکلات اضافه شده به ترکیبات اصلی این نوشیدنی، باید گفت: این نوشیدنی دارای طعمی شیرین است.

  • مهم ترین تفاوت کارامل ماکیاتو و موکا در چیست؟

    مهم ترین تفاوت کارامل ماکیاتو و موکا در طعم و مقدار شیر مورد استفاده برای تهیه آن ها دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *