درباره قهوه آیسد آمریکانو

همه چیز در مورد آیس آمریکانو

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های سرد بر پایه اسپرسو، آیس آمریکانو (Iced Americano) است. این نوشیدنی فوق العاده انرژی زا دارای طعم خاص و عطری دل انگیز خواهد بود. روند تهیه آسان، خنک بودن و انرژی بالا این نوشیدنی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این نوشیدنی به شمار می‌آید. در این مطلب قصد داریم جهت بررسی نحوه تهیه، مشخصات، میزان کالری و فرق این نوشیدنی با سایر قهوه های سرد بپردازیم.

آشنایی با آیس آمریکانو

درباره آیس آمریکانو

آیس آمریکانو یک نوع قهوه سرد، بسیار محبوب و پر از یخ بر پایه قهوه آمریکانو است که در جنگ جهانی دوم، توسط یک سرباز آمریکایی معرفی و تهیه شد. طعم قالب این نوشیدنی، با توجه به ترکیباتی که دارد جزو قهوه های تلخ محسوب می‌شود.

✅ ترکیباتقهوه اسپرسو، شکر (در صورت تمایل)، آب
✅ میزان کالری24 کیلو کالری
✅ شیوه سروسرد
✅ میزان کافئین94 تا 150 میلی گرم

همچنین با توجه به میزان اسپرسو اضافه شده به ترکیبات آن، از انرژی و کافئین بسیار بالایی نیز برخوردار خواهد بود. البته همانطور که از نامگذاری این نوشیدنی مشهود است، به صورت سرد و به همراه چند قطعه یخ سرو می شود.

چگونه آیس آمریکانو درست کنیم؟

طرز تهیه آیس آمریکانو

برای درست کردن آیس آمریکانو خوشمزه در فصل تابستان باید ابتدا مواد اولیه زیر را آماده کنید:

  1. قهوه اسپرسو: برای تهیه یک تا دو شات قهوه اسپرسو استفاده می‌شود.

  2. آب: برای ترکیب با قهوه اسپرسو و سرد کردن آن به شکل مناسب استفاده می‌شود.

  3. شکر یا شیرین‌کننده (اختیاری): اگر تمایل دارید نوشیدنی شیرین‌تر شود، مقداری شکر یا شیرین‌کننده مورد نظرتان را اضافه می‌کنید.

  4. یخ: برای سرد کردن نوشیدنی و تهیه آیسد آمریکانو، چند تکه یخ به مخلوط اضافه می‌شود.

بعد از تهیه تمامی مواد اولیه که در لیست بیان شده‌اند، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا یک یا دو شات قهوه اسپرسو را تهیه کنید. می‌توانید از دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات استفاده کنید.

  2. سپس مقداری آب جوشیده را خنک کرده و به قهوه اسپرسو اضافه کنید.

  3. اگر تمایل دارید طعم شیرینی داشته باشید، مقداری شکر به مخلوط اضافه کنید.

  4. در نهایت، چند تکه یخ را به مخلوط اضافه کنید تا دمای نوشیدنی به میزان دلخواه کاهش یابد.

با این مراحل، می‌توانید یک آیس آمریکانو خوشمزه خانگی را به راحتی درست کنید.

فرق آیسد آمریکانو با سایر قهوه های سرد چیست؟

مقایسه آیسد آمریکانو با سایر قهوه های سرد

طعم آیسد آمریکانو کمی تلخ است، زیرا این نوشیدنی با ترکیب آب و قهوه تهیه می‌شود؛ این نوشیدنی بدون افزودن شیر تهیه خواهد شد. در مقابل برای تهیه آیس لاته و آیس کافی اضافه نمودن مقداری شیر به ترکیب اصلی نوشیدنی‌ها ضرورت دارد.

نوع قهوهتوضیحات
آیسد آمریکانوقهوه‌ای است که از ترکیب قهوه اسپرسو و آب سرد یا یخ تهیه می‌شود. طعم قهوه تقریباً مشابه قهوه اسپرسو با حالت خنک‌کننده و ضعیف‌تر است.
آیس کافییک نوشیدنی خنک که از قهوه اسپرسو تهیه می‌شود و معمولاً به آن مقداری یخ، شیر سرد و شکر یا شیرین‌کننده اضافه می‌شود. طعم کرمی و شیرین‌تری دارد.
آیس لاتهمخلوطی از قهوه اسپرسو، شیر سرد و یخ که به طور معمول بر روی سطح نوشیدنی لایه‌ای از کرم فومی (لاته) قرار دارد. طعم ترکیبی از قهوه و شیر با کمی تاجیه به خنکی است.
آیس کارامل ماکیاتواین نوشیدنی با ترکیب قهوه ماکیاتو، کارامل، بستنی و یخ تهیه می‌شود. طعم ترکیبی از قهوه و کارامل با سردی و خوشمزه بودن بستنی دارد.

در واقع با توجه به ترکیبات مورد استفاده برای تهیه آیس کافی و آیس لاته می‌توان گفت، این دو نوشیدنی به نسبت آیس آمریکانو دارای طعم ملایم‌تری هستند.

نکته‌ای درباره نوشیدنی آیس آمریکانو

نکته‌ای درباره نوشیدنی آیس آمریکانو

قهوه آیس آمریکانو دارای خواستگاهی آمریکایی است. در واقع برای اولین بار یک سرباز آمریکایی در جنگ جهانی دوم اقدام به درست کردن این نوشیدنی کرد. با توجه به خواستگاه این نوشیدنی باید در نظر داشت که تلفظ آیس آمریکانو به صورت آیسد آمریکانو (American iced coffee) صحیح است. البته تلفظ غلط آیس آمریکانو، رواج بیشتری دارد.

خلاصه مطلب

در این مطلب به بررسی نحوه تهیه قهوه آیس آمریکانو، معرفی این نوشیدنی و بررسی تفاوت آن با نوشیدنی‌های آیس کافی و آیس لاته پرداخته شد. این نوشیدنی محبوب دارای طعمی تلخ است که ناشی از ترکیب اسپرسو و آب خنک و تیکه های یخ خواهد بود.

4/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا قهوه آیس آمریکانو شیر دارد؟

    خیر، در ترکیبات مورد استفاده برای تهیه آیس آمریکانو هیچ مقدار شیری وجود ندارد.  

  • چرا آیس آمریکانو بهترین نوع قهوه سرد است؟

    زیرا این نوشیدنی در کمترین زمان ممکن و با استفاده از کمترین تجهیزات تهیه می‌شود. همچنین از دیگر علت‌های محبوبیت این نوشیدنی می‌توان به  طعم تلخ و انرژی زا بودن آن اشاره کرد.

  • فرق بین آیس آمریکانو و قهوه آمریکانو چیست؟

    ترکیبات این دو نوع نوشیدنی بر پایه قهوه تنها در نوع سرو آن‌ها است. همانطور که از نامگذاری این دو نوع نوشیدنی نیز مشهود است، بر خلاف آمریکانو، نوشیدنی آیسد آمریکانو به صورت خنک سرو می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *