تفاوت قهوه دمی و فوری

فرق قهوه دمی و فوری چیست؟

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است که روزانه میلیون ها نفر آن را مصرف می کنند. با این حال، همه فنجان‌های قهوه از یک روش درست نمی‌شوند و دانستن تفاوت قهوه فوری و دمی می‌تواند به شما در رسیدن به نوع قهوه مورد علاقه تان کمک کننده باشد. در این مقاله، ما فرآیندهای مختلف درگیر در قوه دمی و تهیه قهوه فوری را بررسی می‌کنیم، ویژگی‌های هر روش را بررسی می‌کنیم، و به بررسی طعم، عطر و کیفیت کلی می‌پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی فرق قهوه دمی و فوری بپردازیم.

قهوه دمی

قهوه دمی چیست؟

قهوه دمی در بین افرادی که عادت به نوشیدن قهوه هایی با حجم زیاد و طعمی سبک دارند، بسیار محبوب و پرطرفدار است. برای تهیه قهوه دمی، دانه‌های قهوه ابتدا برشته شده و به صورت پودر در می‌آیند. سپس مقدار مناسب از این پودر را درون مخزن قهوه ساز ریخته و مقدار مناسب آب اضافه می‌کنند.

بعد نوبت به دستگاه قهوه ساز می‌رسد که باید یا توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از انواع قهوه ساز های دمی را انتخاب کنید. و سپس باید مدتی منتظر دم کشیدن قهوه تان بمانید. لازم به ذکر است که استفاده از آسیاب قهوه تازه و در فرآیند درست کردن قهوه دمی بسیار مهم است، تا بتوانید قهوه‌ دمی با طعم و عطری بی نظیر را تهیه کنید.

قهوه فوری نوعی قهوه است که از پودر قهوه خشک شده تهیه می شود.

قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری نوعی قهوه است که از پودر قهوه خشک شده تهیه می شود. این قهوه از قهوه تازه دم شده درست می شود که سپس از طریق فرآیند خشک کردن انجمادی یا اسپری، خشک می شود و منجر به شکل غلیظی از قهوه می شود که در آب حل می شود و می تواند فوراً مصرف شود.

قهوه فوری به دلیل راحتی و سهولت استفاده، یک انتخاب محبوب در بین دوستداران قهوه است. برای تهیه آن فقط به آب جوش نیاز دارد و میتوان آن را به سرعت و بدون نیاز به تجهیزات خاص یا روش های دم آوری درست کرد. علاوه بر این، قهوه فوری به دلیل فرم خشک آن ماندگاری طولانی تری نسبت به قهوه سنتی دارد و آن را برای کمپینگ، مسافرت و موقعیت هایی که ممکن است قهوه تازه به راحتی در دسترس نباشد، ایده آل می کند.

قهوه فوری چیزی متفاوت با قهوه دمی است. برای درست کردن قهوه با پودر قهوه فوری، ابتدا دانه‌های قهوه را پودر کرده و دم می‌کنند و سپس این پودر دم کشیده را با استفاده از روش‌های خاص مانند خشک کردن با اسپری و یا خشک کردن انجمادی دوباره به صورت پودری و خشک در می‌آورند. قهوه فوری مانند سایر انواع قهوه خواص زیادی دارد و نباید تصور کرد میزان مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه فوری کمتر از قهوه دمی است.

در فرایند تهیه قهوه دمی فوری، پودر قهوه داخل یک صافی قرار داده می‌شود. و با عبور آب جوش، فرآیند دم آوری انجام می‌شود.

قهوه دمی فوری چیست؟

روش دیگر برای تهیه قهوه دمی، روش چکه ای یا قهوه دمی فوری است. در این روش پودر قهوه داخل یک صافی قرار داده می‌شود. صافی یا فیلتر قهوه دمی چکه ای باید از جنس کاغذ و یا پارچه و فلز باشند که معمولا فیلتر کاغذی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله انواع قهوه ساز متداول برای این روش دم آوری قهوه، می‌توان به کمکس و پرس کافه اشاره کرد.

به دلیل این که این نوع از فیلتر می‌تواند روغن اضافی قهوه را بگیرد. بعد از ریختن پودر قهوه برشته شده درون فیلتر، نوبت به ریختن آب جوش می‌رسد. معمولا باید آب جوش را کم کم داخل فیلتر ریخت و زمان داد تا آب به همراه عصاره قهوه از فیلتر خارج شود. به این صورت شما قهوه دمی فوق العاده‌ای را در زمانی کمتر خواهید داشت.

اینفوگرافی فرق قهوه دمی و فوری
اینفوگرافی فرق قهوه دمی و فوری

فرق قهوه دمی و فوری چیست؟

اولین و فاحش ترین تفاوت قهوه فوری و دمی در شیوه دم کردن و تهیه آن‌ها است که در بالا توضیح داده شد. تفاوت دیگر در قیمت قهوه‌های فوری و دمی است.

بهتر است بدانید پودر قهوه دمی کمی گران تر از پودر قهوه فوری بوده و تهیه قهوه فوری نیاز به مواد و ابزار آلات خاصی ندارد. کافی است مقداری آب جوش در اختیار داشته باشید. اما تهیه قهوه دمی احتیاج به یک قهوه ساز برقی یا دستی داشته و باید مهارت لازم برای این کار را داشته باشید.

تفاوت‌های قهوه فوری و قهوه دمیقهوه فوریقهوه دمی
زمان تهیهکمتر از یک دقیقهحدود پنج دقیقه
درجه سختی درست کردنآسانمتوسط و گاها سخت
ماندگاریکوتاهبه طور معمول بیشتر
ترکیب خامه، شیر و شکرآساننیازمند دستگاه
مزه و عطرکمتر متنوع و شیرین‌تربیشتر گسترده و شدیدتر
نیازمندی به تجهیزات خاص مانند ماشین قهوه سازخیربله

تفاوت دیگر این دو نوع از قهوه‌ها در کیفیت دانه‌ قهوه است. برای تهیه پودر قهوه دمی از دانه‌های با کیفیت و تازه کشت شده استفاده می‌کنند و مشتری می‌تواند مراحل پودر کردن دانه قهوه و درجه آسیاب قهوه را شخصا تماشا کند. اما برای تهیه پودر قهوه فوری معمولا از دانه‌های قهوه مانده از سال گذشته و کیفیت پایین استفاده می‌کنند تا قیمت تمام شده تولید قهوه فوری کمتر شود.

سخن پایانی

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است که در سراسر جهان به مصرف می‌رسد. اما بسیاری از مردم برای تهیه قهوه از دو نوع مختلف استفاده می کنند: قهوه دمی و قهوه فوری. در این مقاله سعی کردیم به بررسی فرق قهوه دمی و فوری بپردازیم، و متوجه شدیم این دو نوع قهوه از شیوه دم آوری تا مدت زمان آماده سازی و وسیله دم آوری با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند. اینکه در مقایسه قهوه دمی و فوری، کدام یک بهتر است، یک انتخاب شخصی است که به سلیقه و بودجه زمانی و مالی شما بستگی دارد.

منبع: coffeeaffection.com

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *