تفاوت موکا و آمریکانو

فرق موکا و آمریکانو چیست؟

نوشیدنی‌های متعددی بر پایه قهوه تلخ و انرژی بخش اسپرسو تهیه می‌شوند. موکا و آمریکانو نیز دو نمونه پر طرفدار از این نوع نوشیدنی‌های خاص و پر کافئین هستند. در روند تهیه هر دو این نوشیدنی‌ها از اسپرسو استفاده می‌شود اما باید در نظر داشت که این دو نوع نوشیدنی دارای تفاوت‌هایی نیز هستند. در این مطلب قصد داریم به معرفی این دو نوع نوشیدنی، بررسی فرق موکا و آمریکانو، روند تهیه و طعم متفاوت آن‌ها بپردازیم.

مهم‌ترین فرق موکا و آمریکانو چیست؟

فرق موکا و آمریکانو

همانطور که اشاره شد، موکا و آمریکانو دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان تمامی نوشیدنی‌های بر پایه قهوه هستند. ترکیبات متفاوت به کار رفته در تهیه این نوشیدنی‌ها زمینه ساز اصلی‌ترین فرق آن‌ها است. با توجه به نکات مذکور، اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع نوشیدنی را باید طعم متضاد و متمایز آن‌ها دانست.

معرفی نوشیدنی محبوب آمریکانو

آمریکانو (American coffee) نوشیدنی محبوبی است که سالیان پیش (جنگ جهانی دوم) توسط یک سرباز آمریکایی معرفی شد. این قهوه ایتالیایی ترکیب آب و 1 الی 2 شات اسپرسو است. به طور معمول هیچ نوع ماده طعم دهنده ای به این نوشیدنی خاص اضافه نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت: آمریکانو نوشیدنی با تلخی اسپرسو است که به راحت‌ترین شکل ممکن آماده خواهد شد. البته لازم به ذکر است که این نوشیدنی به صورت گرم و سرد نیز سرو می‌شود.

بررسی نوشیدنی خوش طعم موکا

معرفی خلاصه قهوه موکا

موکا (Caffè mocha) نوشیدنی محبوبی است که بر پایه قهوه اسپرسو تهیه می‌شود. جهت تهیه موکا نیز همچون آمریکانو نیاز به استفاده از 1 الی 2 شات اسپرسو است. همچنین باید در نظر داشت که در کنار قهوه اسپرسو، شیر فوم دار نیز از اصلی‌ترین ترکیبات این نوشیدنی به شمار می‌آید. همچنین جهت تغییر تلخی طعم این نوشیدنی می‌توان مقداری سیروپ شکلات را به ترکیبات مذکور اضافه کرد.

مقایسه موکا و آمریکانو

بررسی تفاوت های موکا و آمریکانو

همانطور که اشاره شد، موکا و آمریکانو دو نوشیدنی محبوب به شمار می‌آیند. موکا با ترکیب اسپرسو، پودر یا سیروپ کاکائو و شیر بخار زده شده تهیه می‌شود؛ به همین علت طعم ملایم و شیرینی دارد. در مقابل، آمریکانو با افزودن آب به اسپرسو تهیه خواهد شد که باعث ملایم شدن و کاهش تلخی اسپرسو می‌شود. بنابراین، برای افرادی که تمایل به چشیدن طعم تلخ اسپرسو را دارند، نوشیدن آمریکانو توصیه خواهد شد.

ویژگیموکاآمریکانو
ترکیباسپرسو و شیر گرماسپرسو و آب جوش
نسبت اسپرسو به شیر گرمبیشتر اسپرسوکمتر اسپرسو
حجمکمتربیشتر
طعمقوی و غنیملایم و سبک
احتیاج به تلخی‌های اسپرسوبلهخیر
احتیاج به شیر گرمبلهخیر
استفاده در دستگاه‌هااسپرسو ماشین و ماشین قهوه‌ سازاسپرسو ماشین و ماشین قهوه‌ ساز
محبوبیتمعمولاً در قاره اروپامعمولاً در ایالات متحده آمریکا

قهوه آمریکانو برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

آمریکانو برای چه کسانی مفید است؟

برخی از افراد از اختلال معده و حساسیت دستگاه گوارشی رنج می‌برند. به همین علت نوشیدنی مقدار زیادی کافئین برای این افراد متنوع اعلام می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت: آمریکانو جایگزین مناسبی برای این افراد است.

حتما بخوانید: با مهم ترین فواید قهوه آشنا شوید!

زیرا این نوشیدنی از مقدار کمی اسپرسو و مقدار قابل ملاحظه ای آب تهیه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت: آمریکانو اسپرسو رقیق شده ای است که از کافئین کمتری برخوردار است.

خلاصه مطلب

نوشیدنی‌های موکا و آمریکانو بر پایه 1 الی 2 شات اسپرسو تهیه می‌شوند. همانطور که در این مطلب اشاره شد، روند تهیه این دو نوع نوشیدنی کاملاً متفاوت است. به همین علت می‌توان طعم متمایز را مهم‌ترین فرق موکا و آمریکانو داست. البته لازم است جهت شناختن بهتر تفاوت این دو نوع نوشیدنی به بررسی دقیق ترکیبات و روند تهیه آن بپردازید.

منبع: realgoodcoffeeco

4/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا آمریکانو تلخ‌تر از موکا است؟

    بله آمریکانو تنها از ترکیب آب و یک الی دو شات اسپرسو تهیه می‌شود؛ به همین علت از طعم تلخ‌تری به نسبت موکا برخوردار است.

  • تشابه نوشیدنی‌های موکا و آمریکانو در چیست؟

    تشابه مهم و اصلی این دو نوع نوشیدنی این است که هر دو نوع این نوشیدنی‌های خوش طعم و خاص با استفاده از اسپرسو تهیه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *