بررسی موکاپات خامه ساز

اسپرسو ساز موکا کرم چیست؟

امروزه به منظور تولید یک فنجان قهوه خوشمزه می‌‌توان از مدل های مختلف قهوه‌ساز استفاده کرد. یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های موجود در این زمینه، موکاپات خامه ساز نام دارد؛ این قهوه ساز را می‌توان ترکیب سه نوع دستگاه مخصوص تولید قهوه، یعنی اسپرسو ساز، موکاپات و فرنچ پرس دانست. همچنین طرز استفاده از قهوه ساز موکا کرم بسیار راحت است و اکثر کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کند.

اگر به دنبال این پاسخ این پرسش هستید که اسپرسو ساز موکا کرم چیست و به طور کلی این دستگاه به چه شکل کار می‌کند؟ و چه تفاوتی با موکاپات دارد، ادامه مقاله را به هیچ وجه از است دست ندهید.

اسپرسو ساز موکا کرم, یک نوع قهو ساز ساده برای درست کردن اسپرسو است.

اسپرسو ساز موکا کرم چیست؟

اولین موردی که در زمینه موکاپات خامه ساز باید به آن اشاره کرد، نام این دستگاه است. دلیل این نوع نام‌گذاری را می‌توان به نوع طراحی این محصول مرتبط دانست. ظاهر این دستگاه شباهت بسیار زیادی به موکاپات دارد و به همین علت به آن موکا کرم گفته می‌شود.

این قهوه ساز ایتالیایی، دارای سه بخش اصلی است که عبارت‌اند از:

  •  مخزن قرارگیری آب (این مخزن معمولاً در بخش انتهایی دستگاه قرار دارد)
  •  بخش مربوط به سبد قهوه 
  • مخزن مربوط به جمع شدن عصاره کلی قهوه

 و هر یک از این بخش‌ها دارای وظایف منحصر به فرد خود هستند.

امروزه استفاده از این نوع موکاپات ها به منظور تهیه یک لیوان قهوه با خامه اسپرسو مناسب در بین مردم رواج یافته است. دلیل این امر را می‌توان به سادگی ساختار آن و همچنین طرز استفاده بسیار راحت این دستگاه قهوه ساز ارتباط داد.

شیوه درست کردن قهوه با موکاپات خامه ساز

طرز استفاده از قهوه ساز موکا کرم

باید گفت، شیوه درست کردن اسپرسو با قهوه ساز موکا کرم، واقعاً هیچ تفاوت خاصی با قهوه‌ساز موکاپات ندارد. همان‌گونه که برای درست کردن قهوه با قهوه ساز موکاپات باید قهوه را در مخزن مربوطه می‌ریختید و صبر می‌کردید تا قهوه دم کند،‌ در این قهوه‌ساز نیز باید همین مراحل را تکرار نمایید. تنها تفاوت طرز استفاده از این دستگاه به قهوه‌ساز Moka Pot را می‌‌توان مربوط به مرحله نهایی دانست.

در مرحله نهایی و پس از ورود قهوه به محفظه تغلیظ، شما باید اهرم موجود بر روی دسته دستگاه را چندین ثانیه به صورت مداوم نگه‌ دارید. با نگه داشتن این دسته،‌ کرم یا کرمای قهوه با سرعت بسیار مناسبی تشکیل می‌‌شود.

 بنابراین،‌ می‌توان گفت که ساختار کلی و همچنین طرز تهیه این قهوه با استفاده از این نوع قهوه‌ساز هیچ تفاوتی با موکاپا‌ت‌های عادی ندارد، اما مهم‌ترین مزیت‌ آن‌ها امکان تولید کرما یا کرم قهوه محسوب می‌شود. اگر به دنبال کرمای قهوه هستید باید به سراغ موکاپات خامه ساز بروید.

کاربرد موکاپات خامه ساز

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، مهم‌ترین کاربرد این نوع موکاپات،‌ امکان تولید کرم یا کرما (خامه)‌ قهوه محسوب می‌شود. بعضی از کاربران دوست دارند که بر روی قهوه آن‌ها چنین لایه‌ای وجود داشته باشد. اگرچه امکان استفاده از دستگاه‌های جداگانه به منظور تولید این محصول وجود دارد،‌ اما قاعدتاً‌ بهترین و سریع‌ترین گزینه موجود، خرید یک دستگاه موکاپات ویژه است که بتواند این قابلیت را نیز به شما ارائه کند.

نکته جالب آن است که شما می‌توانید بدون نیاز به استفاده از کرم نیز از قهوه تولیدی این محصول استفاده کنید. در واقع حتماً نیاز نیست که پس از پایان عملیات تولید قهوه، اهرم مدنظر را فشار دهید و یک خامه بر روی قهوه تولید کنید.

این دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا فقط در زمان دلخواه خودتان نسبت به تولید میزان خامه مناسب و مدنظرتان اقدام نمایید. این مورد نیز یکی از مهم‌ترین مزیت‌های به کارگیری این دستگاه‌های فوق‌العاده به شمار می‌آيد که می‌‌تواند برای بسیاری از کاربران یک نکته مثبت تلقی شود.

فرق دستگاه اسپرسو موکا کرم با موکاپات

تفاوت دستگاه اسپرسو موکا کرم با موکاپات چیست؟

فرق دستگاه اسپرسو موکا کرم با موکاپات را می‌توان به وجود یک دسته اهرمی مرتبط دانست. این دسته دقیقاً هم شکل اهرم موجود بر روی قهوه‌سازهای موسوم به فرنچ پرس است. برخلاف موکاپات‌های عادی، این دستگا‌‌ه‌ها دارای یک فیلتر فلزی نیز هستند. دسته مذکور به منظور تولید انواع کرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع می‌توان گفت که اگرچه ظاهر موکاپات خامه ساز با موکاپات از جهات بسیاری شبیه به هم است، اما وجود یک دسته اهرم شکل و همچنین وجود فیلتر فلزی این دستگاه‌ها را به طور کامل از همدیگر متمایز کرده است. در هر صورت هر یک از این دستگاه‌ها انتخابی بسیار مناسب به منظور تولید انواع قهوه به شکل سریع و بسیار خوشمزه محسوب می‌‌شوند.

مزیت قهوه ساز موکا کرم

مزیت موکاپات خامه ساز نسبت به سایر قهوه ساز ها چیست؟

از جمله مهم‌ترین مزایای این نوع محصولات می‌توان به اندازه کوچک و قابل حمل بودن (Portability) آن‌ها اشاره کرد. شما می‌‌توانید در زمان مسافرت به جای استفاده از چند دستگاه مختلف، تنها از این دستگاه استفاده کنید. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این محصول به استفاده بسیار راحت از آن بر می‌‌گردد.

همان‌طور که گفته شد، امروزه تقریباً همه کاربران بدون نیاز به آشنایی خاصی با روند‌های پیچیده ساخت قهوه می‌توانند از این محصول به منظور تولید قهوه‌های خوشمزه‌ای همچون اسپرسو استفاده کنند.

معایب موکاپات خامه ساز

مهم‌ترین معایب موکاپات خامه ساز چه مواردی است؟

حال که به مزایای موکاپات خامه ساز اشاره کردیم، بد نیست به کاستی های این قهوه ساز محبوب نیز بپردازیم؛ اولین و مهم‌ترین عیب این محصول را می‌‌توان قیمت بالای آن دانست.

  1.  در واقع شما با خرید این محصول در حال خرید سه محصول مختلف به صورت همزمان هستید، طبیعتا‌ً‌ این امر منجر به افزایش قیمت کلی دستگاه خواهد شد. بنابراین، اگر بودجه برای شما اهمیت بالایی دارد، شاید بهتر باشد به سراغ محصولات دیگری بروید.
  2. عیب دیگر این محصول به سر و صدای زیاد آن برمی‌‌‌گردد. نباید فراموش کرد که این دستگاه از همان ساختار موکاپات‌های عادی بهره‌ می‌برد و به همین دلیل باید سر و صدای بالای آن را تحمل کنید. اگر این امر نیز برای شما یک نکته منفی محسوب می‌شود،‌ توصیه می‌‌کنیم که به سمت خرید محصولات دیگری بروید.
  3. تمیز کردن سخت این دستگاه را نیز می‌توان از جمله مهم‌ترین معایب مربوط به آن دانست. با هر بار تهویه قهوه،‌ باید کل قسمت بالایی و همچنین قسمت میانی دستگاه به طور کامل شسته شوند. در غیر این صورت قهوه تولیدی شما طعم قهوه سوخته را به خود خواهد گرفت.

اگر به استفاده از موکاپات‌ها عادت دارید،‌ شاید این ویژگی موکاپات خامه ساز چندان گزینه بدی به نظرتان نرسد، اما اگر برای اولین بار است که قصد دارید از این محصولات استفاده کنید، احتمالاً باید چند هفته‌ای درگیر تمیز کردن مداوم آن‌ باشید!

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی این پرسش پرداختیم که اسپرسو ساز موکا کرم چیست؟ و چه کاربرد خاصی دارد؟ همان‌طور که گفته شد، این دستگاه شباهت بسیار زیادی به موکاپات‌ها‌ی عادی دارد، اما مهم‌ترین مزیت آن مربوط به امکان تولید کرم یا خامه بر روی قهوه محسوب می‌شود. در واقع حتی طرز استفاده از قهوه ساز موکا کرم نیز هیچ تفاوت خاصی با دستگاه‌های موکاپات ندارند.

تنها تمایز موکاپات خامه ساز با دستگاه‌های عادی موکاپات را می‌‌توان در مرحله نهایی تولید قهوه دانست. شما باید در مرحله نهایی دسته یا اهرم موجود بر روی دستگاه را فشار دهید تا موکاپات یک خامه یا کرم بسیار خوشمزه را بر روی خامه شما قرار دهد (امکان عدم استفاده از این قابلیت نیز وجود دارد.)

از مزایای بسیار مهم این محصول می‌توان به مواردی همچون طرز استفاده آسان و همچنین قابلیت جابه‌جایی آن اشاره کرد. اگر قصد دارید به مسافرت‌ بروید و توانایی به همراه داشتن چند دستگاه مختلف مانند قهوه‌ساز، اسپرسوساز و… را ندارید،‌ یک موکاپات این چنینی بهترین گزینه برای شما عزیزان خواهد بود. با خرید این محصول از یک قهوه بی‌نظیر با طعمی فراموش نشدنی لذت خواهید برد.

منبع: youtube.com

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *