آشنایی با انواع قهوه گانودرما و ویژگی های آنها

آشنایی با انواع قهوه گانودرما

قهوه گانودرما نوعی قهوه است که با قارچ گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum mushroom)، نوعی قارچ که معمولاً به نام قارچ “ری ش” شناخته می شود، و به پادشاه گیاهان نیز معروف است. و در تنوع و مدل های مختلف بسیاری وجود دارد؛ از جمله انواع قهوه گانودرما، می توان به نوع های قهوه گانودرما سوپریم، لاته، موکا اشاره کرد؛ که در این مقاله، قصد بررسی نوع های مختلف این نوع قهوه ها را داریم.

گانودرما در واقع نوعی قارچ است که از آن در ساخت قهوه گانودرما استفاده می‌شود

قارچ گانودرما چیست و در کدام مناطق ایران رشد می‌کند؟

گانودرما (Ganoderma) در واقع نوعی قارچ است که طعم تلخی دارد اما از سرشار از خواص و فواید مختلف برای بدن است. این قارچ از قارچ‌های ری شی است که قدمتی حدود ۲۰۰۰ سال داشته و در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قارچ گانودرما از جمله قارچ‌های قرمز است اما برخلاف اکثر آن‌ها این قارچ قرمز سمی نیست و خاصیت درمانی دارد. 

گانودرما در رنگ‌های دیگری هم یافت می‌شود اما رنگ قرمز آن نسبت به رنگ‌ها و انواع دیگر آن رواج بیشتری دارد. این قارچ در زمان‌های قدیم، بیشتر در دسترس ثروتمندان جامعه بوده و به دلیل خواص بسیار از جمله تقویت سیستم ایمنی، به قارچ جاودانگی یا جان‌افزا نیز شهرت داشته است.

قارچ Ganoderma معمولا در مناطق مرطوب و بر روی تنه درختان رشد می‌کند. این قارچ خود رو است و نیازی به کاشت ندارد. شما می‌توانید این قارچ را در جنگل‌های شمال کشور ایران نیز به راحتی پیدا کنید؛ اما توجه داشته باشید که تشخیص آن مقداری سخت و دشوار است؛ چرا که باید این قارچ را از ۸۰ گونه مختلف گانودرما و دیگر قارچ‌های کشنده و سمی تشخیص بدهید.

قهوه گانودرما از انواع قهوه‌ در سراسر جهان است که از قارچ بسیار مفید و پرخاصیت گانودرما تهیه می‌شود‌.

قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما از انواع قهوه‌ در سراسر جهان است که از قارچ بسیار مفید و پرخاصیت گانودرما تهیه می‌شود‌. این قارچ از 2000 سال پیش تا به امروز مورد توجه مردم کشورهای مختلف بوده و در طب سنتی چینی نقش بسیار پر رنگی را ایفا می‌کرده است.

با اینکه این قهوه گانودرما به صورت طبیعی طعم چندان دل‌چسبی ندارد، اما بسیاری از افراد از این گیاه برای درمان بیماری‌های مختلف مثل افسردگی، مشکلات فشار خون، آلرژی، سرطان، بیماری‌های کبدی و کلیوی، مشکلات دستگاه ایمنی، بیماری‌های التهابی، بیماری‌های قلبی، امراض گوارشی، مشکلات سیستم عصبی و کمک به بهبود خواب استفاده می‌کنند.‌

اما ترکیب شدن این گیاه با نوشیدنی بسیار پرطرفداری مثل قهوه و تولید قهوه گانودرما، آن را به یکی از مفیدترین و شفابخش‌ترین نوشیدنی‌های جهان تبدیل کرده است.

قهوه گانودرما در انواع مختلفی، همچون طعم های لاته و موکا تولید می‌شود.

آشنایی با انواع قهوه گانودرما

انواع مختلفی از قهوه گانودرما موجود است که هر کدام طعم و فواید سلامتی خاص خود را دارند. برخی از انواع محبوب عبارتند از:

  • قهوه گانودرما سوپریم
  • قهوه گانودرما لاته
  • قهوه گانودرما موکا
  • شکلات داغ گانودرما
  • قهوه گانودرمای فوری

چه به دنبال لاغری و چه راهی برای تقویت سلامت خود در حین لذت بردن از یک فنجان قهوه خوشمزه باشید، انواع قهوه گانودرما متناسب با نیاز شما وجود دارد. که در ادامه به بررسی مدل های مختلف این قهوه چینی خواهیم پرداخت.

قهوه گانودرما سوپریم از نظر طعم و مزه بسیار به طعم قهوه ساده شباهت دارد.

۱) قهوه گانودرما سوپریم

قهوه گانودرما سوپریم از نظر طعم و مزه بسیار به طعم قهوه ساده شباهت دارد و اگر با خوردن انواع قهوه تلخ مشکلی ندارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم قهوه گانودرما سوپریم را انتخاب کرده و بنوشید. این مدل در ترکیباتش علاوه بر قارچ گانودرما از جنسینگ هم بهره گرفته و خواص بی‌نظیر جنسینگ را هم شامل می‌شود. گفتنی است که قهوه گانودرما سوپریم پرفروش نوع از قهوه گانودرما است.
قهوه گانودرما لاته، از انواع قهوه گانودرما است که را از نظر طعم می‌توان به نسکافه و یا کاکائو تشبیه کرد.

۲) قهوه گانودرما لاته

قهوه گانودرما لاته را از نظر طعم می‌توان به قهوه نسکافه و یا کاکائو تشبیه کرد. این قهوه برای کسانی که به طعم‌های شیرین و قهوه دارای شکر علاقه دارند، یک گزینه مناسب به شمار می‌رود و در کنار طعم دل‌چسب، خواص بی‌نظیری را هم برای بدن شما به ارمغان می‌آورد.

قهوه گانودرما موکا از ترکیب طعم نسکافه و کاپوچینو به دست می‌آید.

۳) قهوه گانودرما موکا

از دیگر انواع قهوه گانودرما و خواص آن می‌توانیم به قهوه گانودرما موکا اشاره کنیم. قهوه گانودرما موکا از ترکیب طعم نسکافه و کاپوچینو به دست می‌آید. این قهوه مانند قهوه لاته طعم و مزه شیرینی دارد؛ اما بااین‌حال فرق موکا و لاته در طعم کم نیست و برای درک بهتر این تفاوت باید این دو نوع قهوه را تست کنید.

شکلات داغ گانودرما، از محبوب ترین نوع قهوه گانودرما است.

۴) شکلات داغ گانودرما

علاوه‌بر قهوه، یکی دیگر از نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که با گانودرما تهیه می‌شود، شکلات داغ گانودرما یا همان هات چاکلت است. هات چاکلت گانودرما همان طور که مشخص است از لحاظ طعم و مزه بسیار به علت چاکلت معمولی شباهت دارد و یکی از نوشیدنی‌های دل‌چسبی است که می‌توان در کنار قهوه‌های گانودرما نوشید و از آن لذت برد. 

شکلات داغ گانودرما برای کسانی که به قهوه علاقه ندارند و یا به هر دلیلی از نوشیدن قهوه و مواد دارای کافئین منع شده‌اند، یک گزینه بسیار عالی محسوب می‌گردد.

۵) قهوه فوری گانودرما

قهوه فوری گانودرما نوعی قهوه است که با عصاره قارچ گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum mushroom) دم می‌شود. آن را “فوری” می نامند زیرا از قبل ساخته شده است و در بسته های جداگانه ارائه می شود و باعث می شود سریع و آسان آماده شود. به سادگی، آب داغ را به بسته اضافه کنید، هم بزنید و قهوه آماده نوشیدن است.

قهوه فوری گانودرما یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال بهره مندی از مزایای عصاره گانودرما هستند اما وقت کافی برای تهیه قهوه دم کرده سنتی را ندارند. باور ها بر این است که این قهوه فوری، فواید سلامتی مختلفی مانند تقویت ایمنی، بهبود گردش خون و تقویت آرامش دارد، بنابراین این نوع قهوه برای کسانی که به دنبال یک گزینه سالم و راحت هستند، انتخابی عالی است.

توجه داشته باشید که طعم و کیفیت قهوه فوری گانودرما در برندهای مختلف می تواند متفاوت باشد. برخی از برندها ممکن است از مواد با کیفیت بالا استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از مواد با کیفیت پایین تر یا ترکیبات مصنوعی استفاده کنند، بنابراین مهم است که یک مارک معتبر را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که بهترین محصول ممکن را، مصرف می‌کنید.

قهوه گانودرما برای زنان باردار، افرادی که تحت درمان سرطان هستند، توصیه نمی‌شود.

نوشیدن انواع قهوه گانودرما به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

نوشیدن قهوه گانودرما برای گروه‌های خاصی توصیه نمی‌شود و بهتر است این افراد پیش از مصرف این قهوه حتماً با پزشک خود مشورت کنند. زنان باردار، افرادی که تحت درمان سرطان هستند، کسانی که داروهای شیمیایی و حساس می‌خورند و همچنین کسانی که داروهای ضد پلاکت می‌خورند همگی از افرادی هستند که باید در نوشیدن این قهوه بسیار دقت کنند.

سخن پایانی

در پایان، قهوه گانودرما ترکیبی منحصر به فرد از قهوه و عصاره گانودرما است که تعدادی از فواید سلامتی را ارائه می دهد. به دلیل طعم غنی و فواید متعدد سلامتی، از جمله بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش استرس و اضطراب و هضم بهتر، به طور فزاینده ای محبوب می شود.

چه عاشق قهوه باشید و چه به دنبال جایگزینی سالم تر برای روتین قهوه روزانه خود هستید، با وجود انواع قهوه گانودرما، که در بازار موجود است، می‌توانید بهترین آن را که مناسب شما است، انتخاب کنید و از نوشیدن این قهوه چینی لذت ببرید.

منابع:

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *